دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)؛

«هجرت خورشید» در شهرستان خمین برگزار می‌شود

امام خمینی

سینماپرس: واحد موسیقی، شعر و سرود سازمان صداوسیما با مشارکت یک نهاد فرهنگی در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ویژه برنامه «هجرت خورشید» را در شهرستان خمین برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، آیین «هجرت خورشید» گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه نهم خرداد ماه در خانه امام خمینی (ره) واقع در شهرستان خمین برگزار می‌شود.

در این برنامه که با همکاری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و واحد موسیقی، شعر و سرود سازمان صدا و سیما کاروانی در حوزه شعر و موسیقی از تهران و شهرهای مختلف راهی شده تا در این برنامه شرکت کنند یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته خواهد شد.

علیرضا قزوه مدیر واحد موسیقی و شعر صدا و سیما گفت: برنامه «هجرت خورشید» یادآور لحظات ناب همراهی با امام امت است. در این برنامه که روز دوشنبه نهم خرداد ماه برگزار می‌شود اهالی شعر و موسیقی و سرود باری دیگر نام بلند حضرت امام را یادآوری خواهد کرد و به راه و مرام امام خمینی توجه نشان خواهند داد.

وی از همکاری مشترک صداوسیما و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قدردانی کرد و گفت: حجت الاسلام علی کمساری سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی همراه همکارانشان مقدمات این برنامه را فراهم کردند ما قدردان این همکاری هستیم و امیدواریم همچنان این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

محمد امیر عادلانی، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام هم درباره این برنامه توضیح داد: شعر و موسیقی از بهترین عرصه‌ها برای یادآوری نام امام کبیر انقلاب اسلامی است. این حرکت می‌تواند مقدمه مجموعه برنامه‌های آینده ما باشد و قطعاً خیرات فراوانی در پی خواهد داشت. شعر و موسیقی ناب و ارزنده کشورمان در اراک و خمین توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد و این اتفاق خوبی است.

لازم به توضیح است یک گروه سرود از اراک و پنج شاعر از خمین و اراک و نیز شاعرانی از یزد و قم و تهران و آبادان و مشهد و ده خواننده و آهنگساز از تهران و تنی چند از شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور در این برنامه حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.