چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

محمد خزاعی مطرح کرد؛

انجمن سینمای جوان جزئی از وزارت ارشاد است و نباید آن را جدا دید

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»

سینماپرس: جلسه محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و معاونان این سازمان با موضوع بررسی برنامه‌های انجمن در سال‌جاری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، رییس سازمان سینمایی به همراه جمعی از معاونین سازمان با حضور در ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران، با مدیرعامل و مدیران انجمن دیدار و برنامه‌های انجمن در سال‌جاری را مورد بررسی قرار دادند و «گالری جوان» انجمن سینمای جوانان ایران را افتتاح کردند.

در این جلسه، رییس سازمان سینمایی عنوان کرد: واقعیت این است که مشکلات در همه سال‌ها بوده است و چیز جدیدی نیست ولی معتقدم هرچه در عرصه انجمن سینمای جوانان سرمایه گذاری کنیم کم است چون جایگاه انجمن مهم و وسیع است ضمن اینکه با توجه به دفاتر و ماموریت‌هایی که دارد، ضرورت برنامه‌ریزی برای آن قابل تاکید است پس باید راهبرد هدفمند و برنامه‌ریزی گسترده ای در در زمینه جذب منابع، اعتبارات و مسایل دیگر داشت. البته این انتظار می‌رود که دفاتر انجمن چه در تهران و چه در سایر استان‌ها بتوانند به صورت خودجوش فعالیت‌هایی انجام بدهند و بتوانند جذب سرمایه به ویژه در استان‌ها داشته باشند.

خزاعی با تاکید بر اینکه مدیران دفاتر مختلف باید پویا و فعال باشند، اظهار کرد: مسئولان سینمای جوان و مدیران استانی می‌توانند جلسات و تعاملات موثری برای جذب اعتبار داشته باشند. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیاری در استان‌ها وجود دارد که دفاتر استان‌ها و شهرستان‌ها به امید پایتخت نباشند، آنها قادرند با شناسایی و جذب منابع استانی بسیاری از مشکلات و نیازهای‌شان را مرتفع کنند. تنها لزوم هدایت‌گری و اعزام کارشناس را حس می‌کنند و معمولاً خودشان خودجوش به فعالیت‌های خود می‌پردازند.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه بحث درآمدزایی مهم است، مطرح کرد: باید فاصله‌ها بین مدیرکل دفاتر مختلف و مدیران انجمن سینمای جوانان برداشته شود، چرا که مدیران انجمن جزو ارکان وزارت ارشاد محسوب می‌شوند و منفک از آن نیستند، طبیعی است وقتی نزدیکی به‌وجود بیاید نگاه پدر و فرزندی ایجاد می‌شود و تعاملات خوبی شکل می‌گیرد. من به هر کجا می‌روم عنوان می‌کنم که انجمن جزوی از وزارت ارشاد است و نباید آن را جدا دید.

وی با بیان اینکه بسیاری از ماموریت‌های سینما باید به انجمن سینمای جوانان سپرده شود، عنوان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران بازوی اجرایی ما در استان‌هاست اما همین موضوع هم نیاز به بازتعریف در روابط دارد. تلاش کنید در دوره جدید مدیران روابط خوبی با سایر ارکان استان‌ها داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که دغدغه من این است که در یک سال آینده چه خروجی‌ای از منظر تولید فیلم‌ها خواهیم داشت، اظهار کرد: دغدغه مهم دیگر تربیت نیروی انسانی، آموزش و کادرسازی است و باید بدانیم در این حوزه‌ها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

ضرورت سوبسید برای مناطق محروم

خزاعی حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه و مستند با موضوعات خاص، سامان‌دهی زیر ساخت و تجهیز امکانات، حمایت در اکران فیلم‌های سینمایی، مستند، کوتاه و انیمیشن را از سر فصل‌های مهم دانست و عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم از بودجه تصویب شده جدید استفاده کنیم تا دستمان در منابع تولیدی باز شود. پس به فکر طرح و برنامه برای استفاده از این بودجه برای بهسازی دفاتر انجمن، سینماهای شهرستان‌ها و تجهیز امکانات باشید.

وی با تاکید بر اینکه در نظرگیری سوبسید برای مناطق محروم ضروری است، مطرح کرد: ما در برخی شهرستان‌ها استعدادهایی داریم که به دلیل ناتوانی در پرداخت شهریه به سمت انجمن نمی‌آیند برای این افراد یا آموزش رایگان و یا آنلاین در نظر بگیرید. وظیفه ما این است که فرصتی برای این افراد فراهم کنیم و آنها را ببینیم.

خزاعی ضمن اشاره به اینکه لازم است مدیران انجمن در مراکز مختلف به سفرهای استانی بروند و کشف استعداد کنند، بیان کرد: این موضوع باعث می‌شود کل کشور دیده شود.

رییس سازمان سینمایی در بخش دیگر از صبحت‌هایش توضیح داد: اگر بتوانید دست بچه‌هایی که به کشور و نظام اعتقاد دارند، بگیرید سرمایه نیروی انسانی ما تامین می‌شود.

در ادامه این جلسه مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به ارایه گزارشی از تحولات ۶ ماهه انجمن پرداخت و ایده‌های اجرایی خود را در زمینه برنامه پنج ساله تحولی تشریح کرد.

در این بازدید حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی، قادر آشنا معاون فناوری و مطالعات سازمان، اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع، یزدان عشیری مدیرکل روابط عمومی و مشاور رییس سازمان سینمایی و غلامرضا نجاتی مدیرکل حراست سازمان، خزاعی را همراهی می‌کردند.

خزاعی و همراهان در ادامه «گالری جوان» انجمن سینمای جوانان ایران را افتتاح کردند و از اولین نمایشگاه این گالری که به مناسبت آزادسازی خرمشهر با عنوان «روایت فتح» است، بازدید کردند.

این نمایشگاه که به همت انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری انجمن عکاسان انقلاب دفاع مقدس و آژانس عکس ایران برگزار می‌شود از ۳ تا ۱۰ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.