یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

سعید الهی مطرح کرد؛

عروج تدریجی یک «نادر»!

سعید الهی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: نادر طالب‌زاده در حوزه رسانه های تصویری این جبهه، فردی مولف، مربی و در تعبیری کلان تر نظریه پرداز بود. بزرگمردی که عمیق و مصمم به پای آرمان‌های انقلابی خویش ایستاد.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی کارشناس فرهنگی در مورد نادر طالب‌زاده گفت: یکی از بهترین های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از میان ما رفت و آسمانی شد. کسی که میتوان به جرات در حوزه رسانه های تصویری این جبهه، از او به عنوان فردی مولف، مربی و در تعبیری کلان تر نظریه پرداز یاد کرد. بزرگمردی که عمیق و مصمم به پای آرمان های انقلابی خویش ایستاد و با وجود انواع کارشکنی ها، محدودیت ها، ممانعت ها، تحقیرها و تخریب ها و حتی اتهامات و انتساب های مغرضانه دست از فعالیت برنداشت و تا واپسین روزهای عمر بابرکت خود، هوشمند و هدفمند راه برای نسل پویا و عدالتخواه ایران مهدوی هموار ساخت.

«نادر طالب زاده» با تحمل چند سال بیماری سخت و متناوب در حالی دارفانی را وداع گفت که نگاه راهبردی و کلان محور او همواره مورد تحسین و ستایش بود. پرهیز از پرداختن به حواشی غیرمفید وافق نگاهی دوراندیشانه به ضرورت شکل گیری تمدن نوین اسلامی در سراسر جهان، از جمله ویژگی هایی او بود.
به زعم نگارنده، همین رویکرد در طول ۴ دهه حضور وی در عرصه های مختلف فرهنگی و رسانه ای موجب شد تا «طالب زاده» نه تنها در عرصه حرفه ای به عنوان یک مجری، برنامه ساز تلویزیونی، کارگردان مستند و فیلم های سینمایی، نویسنده و مترجم و مدیرفرهنگی از جمله در رسانه ملی، جشنواره فیلم عمار، کنفرانس بین المللی افق نو و... شناخته شود، بلکه از خود چهره ای محبوب و دلسوز دین و میهن، در ذهن و قلب علاقمندان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشوربه یادگار باقی بگذارد.
درک صحیح از گفتمان انقلاب اسلامی و توجه به دایره بسیط آن مطابق نظر امام راحل و مقام معظم رهبری و در عین حال تسلط او بر قواعد تکنیکی فعالیت در عرصه رسانه، می تواند او را به الگویی ماندگار برای جوانان مشتاق انقلاب و ولایت مبدل سازد تا در عین تقویت نگاه کنجکاو و مطالبه گرانه خود، نواندیشی و عقلانیت، روشنگری و آزادیخواهی، آرامش و تحمل سخنان مخالف و در نهایت روشنفکری نوین و متعادل دینی را به دور از تحجرات و وادادگی های مرسوم در خود نهادینه سازند.
«نادر» با دانش و مطالعه حرفه ای و اشرافیت اطلاعاتی بر همه اتفاقات و حوادث پیرامونی خود، آگاه زیست و هرگز محصولی را تولید نکرد و حرفی را نگفت که بر آن اعتقاد نداشت؛ و این خصیصه دینی و کمیاب، او را از همان ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در مسیر عروجی معنوی و ملکوتی قرار داد تا به این روزها که سرانجام در روز جهانی «قدس» و روز زبونی دشمن صهیونیزم، شهد شیرین وصال یار را تجربه کند... د. روحش شاد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.