شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

پایه های سست خانه سینما و بیم حذف اعضا از صندوق اعتباری هنر/۸

معصومی: تصمیمات نابخردانه ای همچون تعلیق عضویت هنرمندان باعث بدنامی مدیران می شود/ با کدام خرد و تفکر و اندیشه ای برای هنرمند دانستن هنرمندان تاریخ و زمان تعیین می کنند؟

پروانه معصومی

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص حذف خدمات صندوق اعتباری هنر برای عده ای از سینماگران و شنیده شدن خبرهایی مبنی بر تعلیق عضویت بخش کثیری از اعضای خانه سینما گفت: تصمیمات نابخردانه ای همچون تعلیق عضویت هنرمندان باعث بدنامی مدیران می شود؛ هنرمندان که هیچ وقت چیزی نداشته اند و کمکی به آن ها نمی شده حالا این بی توجهی و بی احترامی جدید هم روی همه مشکلات قبلی شان!؛ من واقعاً برای این شرایط بسیار متأسفم!

بازیگر فیلم های سینمایی «ناخدا خورشید» و «ناصرالدین شاه آکتور سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته تلخی که این روزها ما را بسیار آزار داده این است که مسئولان صندوق اعتباری هنر برای هنرمند خطاب کردن هنرمندان تاریخ و زمان تعیین کرده اند! با کدام خرد و تفکر و اندیشه ای برای هنرمند دانستن هنرمندان تاریخ و زمان تعیین می کنند؟

وی ادامه داد: به عنوان مثال هنرمندی که کتاب می نویسد اگر ۱۰ سال ننویسد دیگر هنرمند نیست؟ آیا هنر زمان دارد؟ اصلاً چرا تاریخ تعیین می کنند؟ این ها که خودشان را متولی هنر می دانند بیایند و ما را تفهیم کنند که هنر از نظرشان چیست؟

معصومی تصریح کرد: اگر هنرمند کسی است که باید حتماً در طول ۲ یا ۵ سال گذشته کار داشته باشد ما باید بیاییم و سعدی و حافظ و امثال آن ها را دور بیندازیم و دیگر آن ها را هنرمند ندانیم! من امیدوارم مدیران صندوق اعتباری هنر که چنین تصمیم غلطی را گرفته اند هرچه سریع تر با عذرخواهی از جامعه هنری کشور از این تصمیم عجیب صرف نظر و عقب نشینی کنند.

این سینماگر پیشکسوت در پایان این گفتگو متذکر شد: این بسیار دردآور است که زورشان به کسی نمی رسد اما به هنرمندان بیکار و خانه نشین اینطور بی رحمانه اجحاف می کنند! من منتظر واکنش قاطع مدیران سینمایی هستم. آن ها ناسلامتی مدیر و مسئول سینما هستند و باید به فکر معیشت و وضعیت وخیم زندگی سینماگران باشند. مدیران سینمایی باید هرچه سریع تر تدبیری برای رفع این تلخی ها داشته باشند و تکلیف خود را با سینما و سینماگر روشن کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.