سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

لزوم ایجاد تحول در تولیدات مناسبتی رسانه ملی/۵

ذاکری: مدیران رسانه ملی به خواسته مردم بی توجهند و تنها سلایق شخصی خود را در تولیدات اعمال می کنند/ مردم تمایلی به روشن کردن تلویزیون ندارند!

فریده ذاکری

سینماپرس: فریده ذاکری منتقد پیشکسوت سینما همزمان با پایان پخش سریال های مناسبتی نوروزی و آغاز پخش سریال های ماه مبارک رمضان در خصوص لزوم ایجاد تحول در تولیدات مناسبتی رسانه ملی گفت: مدیران رسانه ملی به خواسته مردم بی توجهند و تنها سلایق شخصی خود را در تولیدات اعمال می کنند و همین باعث شده تا روز به روز از میزان مخاطبان رسانه ملی کاسته شود و ما همواره شاهد تولیدات سردستی و کم مایه به ویژه در مناسبت ها باشیم.

این عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: واقعاً برای بنده جای سوأل است که مدیران رسانه ملی بر چه مبنایی با تولید سریال هایی موافقت می کنند که برای مردم عاری از جذابیت است و برای تولید این سریال ها بودجه های نجومی هم صرف می کنند؟

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده مردم به ویژه در مناسبت هایی مانند عید سعید نوروز و ماه مبارک رمضان تشنه دیدن سریال های طنزی هستند که برآمده از دل جامعه است. مردم دنبال شادی کردنند به نحوی که هنوز بعد از گذشت سال ها مردم تشنه تماشای مجدد طنزهای دهه هفتاد هستند!

ذاکری با بیان اینکه تلویزیون نیاز به تولید سریال های جذاب و عامه پسند دارد اظهار داشت: ما سریال هایی می خواهیم مانند «خانه به دوش»، «ترش و شیرین»، «متهم گریخت»، «پایتخت» و... که بتوانند مردم را پای گیرنده های رسانه ملی بنشانند.

این منتقد سینما تصریح کرد: این باعث تأسف، حسرت و افسوس است که امرزوه بسیاری از مردم تمایلی به روشن کردن تلویزیون ندارند و ترجیح می دهند با برنامه های ماهواره ها و تماشای آثار شبکه نمایش خانگی اوقات فراغت خود را بگذرانند. این اتفاق به مثابه یک زنگ خطر جدی برای جامعه ما است و باید هرچه سریع تر جلوی آن را بگیریم.

وی در پایان این گفتگو افزود: رسانه ملی عنوانش روی خودش است یعنی باید برای کل ملت باشد. ما اگر می خواهیم رسانه ملی را به معنای واقعی کلمه ملی کنیم باید دست به ایجاد تحول اساسی در اتاق فکرهای سازمان صدا و سیما بزنیم؛ ایده های نو را به کار بگیریم و تمام تلاش و اهتمام مان را به کار ببریم تا بتوانیم در این روزگار که دوران رقابت جدی رسانه ها است مردم را به سمت تولیدات وطنی هدایت کنیم، نیاز آن ها برطرف سازیم تا دیگر به سمت شبکه های ماهواره ای بیگانه و امثالهم نروند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.