شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

عظیمی میرآبادی عنوان کرد؛

کارگروه مشترک بین وزارت ارشاد و فعالان عرصه هنر رهگشاست

مهدی عظیمی میرآبادی در شب «جمال شورجه»

سینماپرس: تهیه کننده فیلم سینمایی «عینک» گفت: در جلسه رئیس جمهور با هنرمندان مقرر شد کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان عرصه هنر برای بررسی مشکلات هنرمندان تشکیل شود که می تواند با بررسی عمیق موضوعات در فضای کنونی کشور رهگشا باشد.

به گزارش سینماپرس مهدی عظیمی میرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت قبل به خاطر ضعف مدیریتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت آثار نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما محول شود. شاید در آن دوره تصمیم خوبی بود اما اکنون ادامه این روند برای اعضای سینما خسارت ایجاد می کند که در این جلسه نیز رئیس جمهور از وزیر خواستند موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و راهکار ارائه شود.

وی لزوم توجه به وجود جریان متعدد و متفاوت در حوزه سینما، لزوم توجه به نقش صنوف، بحث حمایت از فیلم های مستند و توجه به سینمای دفاع مقدس را از دیگر موضوعات ذکر شده در حوزه سینما در این مراسم برشمرد و گفت: دولتمردان در این نشست توجه به سینمای دفاع مقدس را لازم و ضروری عنوان کردند و اذعان داشتند: گنیجه ای عظیم و دست نخورده در حوزه دفاع مقدس وجود دارد و علی رغم اینکه آثاری ساخته شده اما کافی نیست.

اشکالات شکلی و محتوایی دیدار هنرمندان با رئیس جمهور

این تهیه کننده سینما با بیان اینکه جلسه روز گذشته در حد خود خوب و در زمان و موقعیت مناسب برگزار شد گفت: اما ۲ اشکال شکلی و محتوایی داشت، در این جلسه از هنرمندان رشته های هنری مختلف دعوت شده بود و این اقدام باعث شد به دلیل کمبود وقت به همه مسائل و مشکلات هنرمندان مختلف اشاره نشود. از سویی افرادی که باید صحبت می کردند از قبل مشخص شده بود و این تصور ایجاد می شد که در خصوص صحبت ها از قبل هماهنگی شده است که یکی از آقایان نیز در این زمینه اعتراض کرد که در این خصوص می توانند برنامه ریزی کنند و با در نظر گرفتن مدت زمان کافی اجازه دهند هر کس می خواهد مسئله و یا سوال خود را مطرح کند.

وی ادامه داد: چون موضوعات، متعدد بود، حرف ها قابل جمع بندی نبودند و انتظار پاسخگویی نمی شد داشت. باید در این نوع نشست ها پرسش و پاسخ ها دو سویه بین پرشگر و مسئول باشد.

این تهیه کننده سینما توضیح داد: رئیس جمهوری موارد ذکر شده در جلسه با هنرمندان را یادداشت کرد و از وزیر ارشاد خواست موضوعات را بررسی کند و همچنین مقرر شد کارگروه مشترکی بین وزارت فرهنگ و فعالان عرصه هنر، برای بررسی مشکلات هنرمندان تشکیل شود که اگر این کارگروه تشکیل شود راجع موضوعات می توان عمیق تر بحث کرد و آنها را از جوانب مختلف بررسی کرد و قطعا این کارگروه با برنامه ریزی مدون مفید خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.