دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ چالش ها و انتظارات/۳

محسنی نسب: مهمترین هدف باید این باشد که جشنواره فیلم فجر بعد از سال ها رنگ و بوی انقلابی بگیرد/ جشنواره ای که نقاش زاده برگزار کرد هیچ ربطی به آرمان های انقلاب اسلامی نداشت!

محسن محسنی نسب*

سینماپرس: محسن محسنی نسب کارگردان سینما در پی انتصاب زودهنگام دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در خصوص چالش ها موجود و انتظارات از این رویداد سینمایی بعد از چند دوره رکود گفت: جشنواره فیلم فجر در ایام الله فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود و باید رنگ و بوی انقلابی داشته باشد. مهمترین هدف باید این باشد که جشنواره فیلم فجر بعد از سال ها رنگ و بوی انقلابی بگیرد و این وظیفه مدیران سازمان سینمایی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره است که این امر را تحقق بخشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین مرحله» و «مشت بر پوست» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره ای که نقاش زاده برگزار کرد هیچ ربطی به آرمان های انقلاب اسلامی نداشت و همین باعث شد بسیاری از امیدها نسبت به دولت جدید ناامید شود! متأسفانه در چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم هایی حضور داشتند و جوایزی به برخی فیلم ها و افراد اهدا شد که اصل اساسی انقلابی گری جشنواره را زیر سوأل می برد.

وی ادامه داد: دست اندرکاران چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با عنایت نسبت به معضلات متعدد این رویداد سینمایی و تمامی کمبودها و کاستی هایی که طی این سال ها در جشنواره دیده ایم و شاهد بودیم بایستی تدبیری عاجل اندیشه کنند و تا فرصت هست با لیست کردن و شناسایی نقاط ضعف گذشته سعی در بهبود کیفی و اجرایی این رویداد سینمایی داشته باشند.

محسنی نسب سپس جشنواره فیلم فجر را جشنواره ای برای تمام مردم ایران اسلامی توصیف کرد و در این باره اظهار داشت: در این جشنواره ملی باید تمامی سینما حضور داشته باشند. این جشنواره باید به واقع جشن سینمای ایران باشد. ما باید به جشنواره اعتبار ببخشیم و آن را در سطح دنیا بشناسانیم.

این سینماگر تأکید کرد: دست اندرکاران جشنواره باید با بررسی جشنواره های جهانی و الگوبرداری از آن ها و مهندسی معکوس جشنواره ای با عظمت در شأن نام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند. همانطور که در حوزه هایی مانند موشک سازی توانسته ایم به خود ببالیم باید در سینمای مان هم به خود ببالیم و به جایی برسیم که چشم جهانیان به سینمای مان خیره شود.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: جشنواره تا زمانی که باندبازی و رفیق بازی و گروه بازی در آن ادامه دارد نمی تواند مطرح شود. جشنواره تا زمانی که هیأت داورانی قوی و متعهد و متخصص نداشته باشد نمی تواند در دنیا سربلند شود و من امیدوارم یکایک مدیران سازمان سینمایی و دست اندرکاران جشنواره به این مسائل مهم توجه داشته باشند و نگذارند تجربه تلخ سال های اخیر مجدداً تکرار شود و شاهد برگزاری جشنواره ای بی هویت و بریز و بپاش از بودجه های بیت المال باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.