یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

نگاه ارزشی و انقلابی در مدیریت وزارت ارشاد مشهود است

حجت الاسلام والمسلمین مجید نصیرایی

سینماپرس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی حواشی جشنواره فجر از احتمال تعمد در حاشیه‌سازی برای این رویداد گفت.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با مهر درباره جلسه ویژه این کمیسیون که امروز یکشنبه اول اسفندماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: از آنجایی که کمیسیون‌های تخصصی مجلس وارد بحث بررسی لایحه بودجه شده‌اند، جلسه‌ای ندارند اما با توجه به موضوعاتی که در چند روز اخیر پیرامون جشنواره فیلم فجر به‌وجود آمد، به‌صورت فوری کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه فوق‌العاده‌ای را با حضور وزیر ارشاد تشکیل داد. در این جلسه پیرامون حواشی به‌وجود آمده بررسی‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس دغدغه‌ها، نظرات و سوالات خود را در این جلسه مطرح کردند و وزیر محترم ارشاد هم گزارشی درباره اقدامات، برنامه‌ها و رویکردهای خود داشتند. مشخصاً درباره اظهارنظر یک خانم نویسنده در جشنواره فیلم فجر هم توضیحاتی ارائه شد، وزیر ارشاد هم این اظهارات را غیرفنی و غیرکارشناسی دانستند و آن را به‌صراحت محکوم کردند. تدابیری هم مدنظر دارند که در این زمینه دنبال شود.

این نماینده مجلس افزود: وزارت ارشاد حرکت خوبی را در راستای توجه به ارزش‌های ایرانی و اسلامی آغاز کرده است و نسبت به مسائل و دغدغه‌های مردم، دغدغه‌مندی وجود دارد. با توجه به اینکه اتفاقات خوبی در دوران مسئولیت وزیر جدید رقم خورده و رویکرد خوبی را هم از سوی ایشان و همکاران‌شان شاهد هستیم، اما این حواشی هم نباید رخ دهد. غیرت دینی مردم در این زمینه کاملاً به‌جا و درست است.

وی در عین حال با اشاره به عذرخواهی چندباره نویسنده موردنظر نسبت به اظهارات مطرح شده هم گفت: واقعیت این است که این نگاه در ساختار مدیریتی ارشاد وجود ندارد. اگر در رویکردهای مدیریتی و سیاست‌های کلی حاکم بر وزارت شاهد انحرافی بودیم، طبیعی بود نباید به سادگی از آن می‌گذشتیم اما نگاه ارزشی و انقلابی در مدیریت وزارت ارشاد مشهود است.

نصیرایی تأکید کرد: دوستان قرار است از امروز برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند و برای جشنواره فجر آینده تدابیری را اتخاذ کنند که در محتوای فیلم‌ها شاهد آثار فاخر و متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی باشیم. نگاه خوبی که همین امروز در وزارت ارشاد وجود دارد هم نباید مورد غفلت قرار گیرد و نباید به واسطه حواشی آن محسنات نادیده گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره دیگر مباحث مطرح شده در جلسه با وزیر ارشاد افزود: توجه به جبهه مقاومت و بحث خانواده از موضوعاتی است که بسیار مورد توجه قرار داشته و رویکردهای بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم. کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به وجود نگاه مثبت در جشنواره فجر امسال اذعان داشتند، اما با توجه به اهمیت حساسیت جامعه نسبت به این حاشیه، نمی‌شد به سادگی از کنار آن گذشت.

وی با تأکید بر عذرخواهی مجدد وزیر ارشاد بابت این اظهارات در جمع کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: فردی که این اظهارات ناشایست را داشته خودش نسبت به اشتباه بودن این مسئله اذعان دارد و وزارت ارشاد هم برخوردهای لازم را در این زمینه مدنظر قرار داده است. هنوز باید بررسی‌هایی در این زمینه صورت بگیرد چراکه معتقدیم گاهی حاشیه‌سازی‌هایی به‌صورت تعمدی برای یک رویداد به‌وجود می‌آید تا نگاه‌های تازه و اتفاقات مثبتی که در وزارتخانه شکل گرفته است، به حاشیه رفته و دچار آسیب شود.

نصیرایی در پایان از «موقعیت مهدی» به‌عنوان یکی از آثار شاخص جشنواره امسال نام برد که از نظر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مورد تجلیل قرار گرفت و گفت: در کمیسیون هم از رویکرد مثبت وزارت ارشاد و نوع نگاه به‌وجود آمده تقدیر به عمل آمد و هم به این حاشیه که البته ارتباطی با ساختار مدیریتی وزارت ارشاد و نگاه حاکم در این وزارتخانه نداشت، پرداخته شد. شاید واقعاً تعمدی در شکل‌گیری این دست حواشی وجود داشته باشد تا دستاوردها و نقاط مثبت جشنواره فجر نادیده بماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.