یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

مداومت بحران و تشتت در خانه سینما؛

دانش: تأسیس صنف موازی منشیان صحنه غیرقانونی است/ نهادهای نظارتی چشم خود را بر تخلفات خانه سینما نبندند!

انتقاد سینماگران از خانه سینما

سینماپرس: گلچهره دانش عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه در آستانه برگزاری مجمع موازی انجمن منشیان صحنه که با حمایت مدیران این نهاد قرار است برگزار شود گفت: تأسیس صنف موازی منشیان صحنه غیرقانونی است و هر کسی این مجمع را برگزار و در آن شرکت کند باید در برابر قانون پاسخگو باشد و همه مدیران خانه سینما و اهالی سینما باید بدانند کارهای غیرقانونی مدیران خانه سینما برای دخالت در امور اصناف راه به جایی نخواهد برد و جز ایجاد بحران و اختلاف در بین سینماگران هیچ عایدی نخواهد داشت.

خزانه دار انجمن منشیان صحنه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان خانه سینما و کسانی که هیأت موسس انجمن موازی منشیان صحنه را تشکیل داده اند بدانند و آگاه باشند که کار آن ها غیرقانونی است و ما از مراجع قضایی و نهادهای ذی صلاح خواستار رسیدگی و ورودشان به پرونده تخلفات این افراد و خانه سینما شده ایم و به زودی ان شاالله با این افراد به صورت جدی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مسئولان خانه سینما برای فشار به اعضایی که علیه خانه سینما و اقدامات غیرقانونی و ناکارآمدی اش مصاحبه می کنند به زعم خودشان آن ها را تعلیق می کنند در صورتی که بر اساس اساسنامه خانه سینما مدیران این نهاد نمی توانند هیچ فرد یا صنفی را بدون تشکیل مجمع عمومی تعلیق نمایند.

دانش خاطرنشان کرد: مسئولان خانه سینما بدانند که بنده شخصاً هیچ ابایی از هیچ کس نداشته و ندارم و تا جایی که توان داشته باشم علیه مفسده هایی که دیده ام و از نزدیک لمس کرده ام افشاگری خواهم کرد. جالب آنجا است که برخی افراد به ما علناً گفتند دیگر با رسانه ها علیه خانه سینما مصاحبه نکنید! آن ها ما را در حالی تهدید کرده اند که ما از هیچ چیز نمی ترسیم.

این سینماگر تصریح کرد: اداره کار و خانه سینما که دست به یکی کرده اند و با تخلف مشهود و علنی در حال تشکیل یک صنف موازی به اسم منشیان صحنه هستند باید بدانند که به زودی در برابر قانون باید پاسخگوی رفتار ضد قانونی شان باشند.

وی متذکر شد: صنف منشیان صحنه که بنده عضو شورای مرکزی آن هستم سال ها قبل به صورت قانونی ثبت شده و ما اجازه نمی دهیم مدیران خانه سینما با دیکتاتورمآبی همیشگی شان حق ما را نادیده بگیرند و صنف را در اختیار کسانی بگذارند که مجیزگو و بله قربان گوی شان هستند.

دانش در پایان این گفتگو تأکید کرد: همه مدیران خانه سینما، رسانه ها و دغدغه مندان سینما بدانند حتی اگر این مجمع تشکیل شود غیرقانونی است و با یکایک کسانی که این مجمع را تشکیل داده به زودی برخورد قانونی خواهد شد و همکاران گرامی ما در صنف منشیان صحنه نیز باید آگاه باشند که اگر در این مجمع شرکت کنند ناخودآگاه موجب ایجاد اختلاف و بحران برای صنف می شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.