پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

در نشست رسانه‌ای فیلم عنوان شد؛

کارگردان «ملاقات خصوصی»: بسیاری از رفقای من در زندان بودند و این مساله به سوگیری فیلمنامه کمک کرد!

نشست خبری فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی»

سینماپرس: نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس در چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس امروز ۱۴ بهمن ماه با حضور این کارگردان، امیر بنان تهیه کننده، رویا تیموریان، هوتن شکیبا، پریناز ایزدیار، نادر فلاح، امیرحسین بیات، ایمان شمس، سیاوش چراغی پور، شیرین آقاکاشی، پیام احمدی نیا بازیگران، بهمن ارک نویسنده و مشاور کارگردان، امیرحسین قدسی طراح صحنه در محل برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست امید شمس درباره شخصیت‌های فیلم گفت: تمام شخصیت‌ها در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌اند که متناسب با این موقعیت نیستند، در واقع شرایط است که شخصیت‌ها را به سمت خاصی راهنمایی می‌کند.

پریناز ایزدیار نیز بیان کرد: شخصیت و شرایط آن کاملاً متفاوت است و ما زمان زیادی را با کارگردان برای گفتگو داشتیم تا تفاوت لازم بین کاراکتر پروانه و کاراکتر ابد و یک روز پیدا کنیم.

شمس با اشاره به فعالیت‌های قبلی خود گفت: زمانی که در حوزه فیلم کوتاه موفقیت‌هایی به دست می‌آورید بهتر می‌توانید وارد سینمای بلند شوید و عوامل نیز به واسطه کارهای گذشته من باهم همکاری کردیم.

وی ادامه داد: من و علی سرآهنگ مستندی را کار می‌کردیم که در زندان‌ها می‌گذشت و با این سوژه آشنا شدیم در نهایت قرار شد تا این فیلم را من بسازم. بخش عمده فیلم مربوط به زیستی است که من در آن محل بزرگ شده‌ام و این مساله به من کمک کرد چرا که بسیاری از رفقای من در زندان بودند و این مساله به سوگیری فیلمنامه کمک کرد.

امیرحسین قدسی طراح صحنه بیان کرد: بخشی از نوع طراحی مربوط به خواست کارگردان بود. ما تلاش کردیم تا طراحی صحنه‌ها به نوعی پست زمینه شخصیت‌ها باشد.

رویا تیموریان نیز درباره بازی در این پروژه توضیح داد: معتقدم نسل جوان آینده سینمای ایران هستند و تجربه‌های قبلی‌ام کمک می‌کند تا با گفتگو و خواندن فیلمنامه بدانم آن جوان موفق خواهد بود یا خیر. به هر حال نسل گذشته و نسل جدید می‌توانند اتفاقات خوبی را با هم رقم بزنند و من از این همکاری‌ها استقبال می‌کنم.

هوتن شکیبا نیز بیان کرد: کاراکتر من در فیلم بسیار از من دور بود و برای این نقش به زندان رفته تا فضا را ببینم. مستندهایی درباره زندان دیدیم، در طول فیلمبرداری فکر می‌کردم مکانی که در آن هستیم فضای تلخی است که یک سری زندانی در آن زندگی می‌کنند.

علی سرآهنگ گفت: برای یک پروژه درباره مواد مخدر بودیم که در نهایت به ما پیشنهاد شد درباره خانم‌ها و آقایانی که مواد با خود به زندان می‌برند فیلم بسازیم و دیدیم که این یک سوژه بسیار خوب است.

امید شمس نیز توضیح داد: تلاش کردیم فیلم تنها به سمت مواد مخدر نرود و از دل آن یک داستان عاشقانه داشته باشیم.

امیر بنان نیز درباره همکاری با امید شمس گفت: سال گذشته خانم کرمعلی فیلمنامه‌ای به من داد و من را با نویسنده های گروه آشنا کرد. باید نسل جدید وارد سینما شوند و بر همین اساس رویکردها باید تغییر کند. درست است که زمان طولانی را برای دریافت فیلمنامه پشت سر گذاشتیم اما هیچ ین محدودیتی حتی از سوی قوه قضاییه نداشتیم و حتی با ما در این راه همراه بودند.

چراغی پور نیز درباره نقش خود گفت: این نقش برای من جذابیت بسیاری داشت و خیلی خوشحال هستم که در این نقش بازی کردم.

پریناز ایزدیار درباره تکرار در نقش‌ها بیان کرد: با این حرف موافق نیستم که کاراکتر پروانه اصلاً ضعیف نیست و تنها وقتی عاشق می‌شود کمی متزلزل می‌شود.

ایمان شمس که از جمله قوی‌ترین مردان ایران است نیز گفت: من در این فیلم نقش خود را بازی کرده‌ام. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا با دیدن این فیلم مشکلات قوی‌ترین مردان ایران مشکلاتشان برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.