پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

پیام «مدیرکل هنرهای نمایشی» به «جشنواره تئاتر فجر»؛

آشنا: کار هنرمند و رسالت برتر او کمک به بهتر شدن حال جهان است/هنرمندان شایسته این مرزو بوم به نیکی آموخته‌اند

قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی در نشست خبری سی یکمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در آستانه آغاز چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پیام‌هایی را صادر کردند.

به گزارش سینماپرس، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، نیک‌اندیشان خانواده پرمهر تئاتر ایران را هنرمندانی دانست که در سخت‌ترین روزها و دشوارترین شرایط، به مهر، چراغ دیرین این خانه را فروزان داشته‌اند و صبورانه برای مردمان نیک این سرزمین، زندگی را بر صحنه‌ها زیسته‌اند.

متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی نیز به شرح ذیل است:

«در ساختار درام کلاسیک معمولا یک رخداد، نظم جاری و حاکم بر جهان نمایش را بهم می‌ریزد و شخصیت‌های آن را به چالش می‌اندازد. گره‌ها، رویدادها و اتفاقات شکل می‌گیرند و اشخاص نمایش در مواجهه با این رخدادها دست به عمل می‌زنند تا از برآیند این تصمیمات و انتخاب‌ها و اعمال، جهان نمایش به آرامش پیشین برسد یا به جهان متحول‌شده تازه‌ای بدل شود. از این منظر، غالبا فرجام قهرمان نمایش به نوعی تزکیه، تحول و دگرگونی ختم می‌شود. بی‌شک مخاطب نمایش نیز بی‌تاثیر از رخدادها و اتفاقات نیست و همراه اشخاص نمایش شاهد فعال و ناظر پویای صحنه و هر آن‌چه برآن می‌گذرد، است.

از یک دیدگاه، کار هنرمند و رسالت برتر او کمک به بهتر شدن حال جهان است و روشن‌تر شدن آسمان زندگی مردمان جهان و این رسالت را هنرمندان شایسته این مرزو بوم به نیکی آموخته‌اند و به جان در این راه همواره کوشیده‌اند. در بزنگاه‌های گوناگون و در مقاطع مختلف با انسانی‌ترین نگاه و نیت همواره در میدان بوده‌اند برای پاسداشت خصائص انسانی و پالایش جان و جهان، برای شاد کردن مردمان و زدودن غم از سینه‌ها، التیام زخم‌ها و تکریم بزرگان و قهرمانان.

نیک‌اندیشان خانواده پرمهر تئاتر ایران همواره کوشیده‌اند به خلاقانه‌ترین شیوه‌ها، گوهرهای گنجینه ارجمند فرهنگ این سرزمین را به زبان شیوای هنر نمایش بر صحنه‌های گرم از مهرشان، تلالویی دوچندان بخشند. در سخت‌ترین روزها و دشوارترین شرایط، به مهر، چراغ دیرین این خانه را فروزان داشته‌اند و صبورانه برای مردمان نیک این سرزمین، زندگی را بر صحنه‌ها زیسته‌اند.

صادقانه سپاس می‌گویم این همت و پایمردی را و این حضور همواره را که جلوه‌ای از آن اینک در آینه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر متجلی شده است و نورافشان.

با گرامی‌داشت یاد و نام نیک‌نامان ارجمند خانواده تئاتر که در این سال‌ها با دریغ و افسوس از بودنشان محروم مانده‌ایم تلاش و حضور ارزشمند تمامی گروه‌های نمایشی، هنرمندان، اساتید و پیشکسوتان، همکاران محترم و یاریگران برگزاری جشنواره را ارج می‌نهم و از پروردگار مهربان برای تمامی عزیزان و مردم شریف و هنردوست کشورمان، پیروزی و سربلندی آرزو می‌کنم.»

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود و اخبار آن در سایت fitf.ir در دسترس است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.