دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

«کمدی» های شکست‌خورده؛

افت فروش سینماها در آستانه جشنواره فجر

سینما بهمن

سینماپرس: امیرهوشنگ پاسبانیان مدیر سینما «بهمن» تهران بیان کرد که به طور معمول هر ساله سینماها در ایام منتهی به جشنواره فیلم فجر، افت فروش دارند که این افت فروش طبیعی است.

امیرهوشنگ پاسبانیان مدیر سینما «بهمن» تهران درباره وضعیت استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران در هفته‌های منتهی به جشنواره فیلم فجر به مهر گفت: به طور معمول هر ساله سینماها در ایام منتهی به جشنواره فیلم فجر، افت فروش دارند که این افت فروش طبیعی است و شرایط امسال سینماها هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: مخاطبان حرفه‌ای‌تر در این ایام درگیر تهیه بلیط و برنامه‌ریزی برای تماشای فیلم‌های جشنواره هستند. همین فضا به‌لحاظ روانی روی ذهنیت عاشقان سینما تأثیر می‌گذارد و معمولاً اگر بخواهند هزینه‌ای برای فیلم دیدن بکنند، آن را صرف تهیه بلیت جشنواره کنند، چرا که برای دیدن فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده سینماها هستند، در روزهای بعد از جشنواره تا پایان سال فرصت دارند. به همین دلیل اولویت خود را دنبال کردن فیلم‌های جشنواره می‌دانند.

این سینمادار درباره فضای حاکم بر گیشه و استقبال از فیلم‌ها در هفته‌های قبل‌تر هم گفت: در حال حاضر ۷ فیلم در حال اکران در سینماها داریم که به ترتیب «دینامیت»، «گشت ارشاد»، «قهرمان» و «بی‌همه چیز» چهار فیلم اول جدول فروش هستند. دو فیلم «قهرمان» و «بی‌همه چیز» در برخی روزها جای‌شان جابه‌جا می‌شود اما دو فیلم اول معمولاً ثابت هستند.

وی با اشاره به استقبال مردم از «کمدی خوب» تأکید کرد: در همین ایام فیلم‌های کمدی دیگری هم وارد چرخه اکران شدند که ما حاضر به نمایش آن‌ها نشدیم چرا که می‌دانستیم از آن‌ها استقبال نخواهد شد. «ازدواج جنجالی» یکی از همین فیلم‌هاست. پیش از آن هم فیلمی به نام «آپاچی» اکران شد که استقبال خوبی از آن‌ها نشد. این وضعیت نشان می‌دهد مخاطب به دنبال فیلم کمدی خوب است. با وجود اکران فیلم‌های متعدد هنوز گزینه اصلی مردم برای تماشا فیلم «دینامیت» است که می‌توان آن را در کنار خانواده به راحتی دید. غالب مخاطبان هم راضی از سالن خارج می‌شوند.

این سینمادار افزود: اگر قرار بر ارزشگذاری باشد، فیلم‌هایی مانند «ازدواج جنجالی» و «آپاچی» بیشتر تله فیلم هستند تا فیلم سینمایی و چند بازیگر کمدی هم برای نقش‌آفرینی انتخاب می‌کنند اما در کل آثار قوی‌ای نیستند. سلیقه مخاطبان هم اینگونه نیست که هر فیلمی به صرف کمدی بودن بخواهد فروش داشته باشد و از آن استقبال شود.

وی ادامه داد: همین روزها البته فیلم‌های اجتماعی مانند «بی‌همه چیز» هم روی پرده داریم که فروش خوبی دارند و مخاطب هم از تماشای آن‌ها راضی است. در حال حاضر تعداد سالن‌های این فیلم کم است و برخی سالن‌ها سانس‌های محدودی به آن اختصاص داده‌اند اما در عین حال همچنان رقابت خوبی با فیلم‌های کمدی در حال اکران دارد.

پاسبانیان درباره پیش‌بینی خود از استقبال مخاطبان از فیلم‌های جشنواره فجر هم بیان کرد: سال گذشته و در آن شرایط ما استقبال بسیار خوبی از فیلم‌ها شاهد بودیم. شب‌ها به دلیل کرونا امکان سانس فوق‌العاده نداشتیم اما در سانس‌هایی مانند ۹:۳۰ صبح، همزمان در دو سالن اصلی سینما بهمن، با ظرفیت کامل فیلم‌ها را اکران می‌کردیم. امسال هنوز وضعیت فیلم‌ها را به‌صورت دقیق نمی‌دانم اما پیش‌بینی می‌کنم امسال هم استقبال خوبی از اکران فیلم‌های جشنواره فجر شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.