یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

در فصل سوم ستاد مهارت آموزشی سیما؛

مجموعه مستندهای «پنجه‌های کارآمد» روی آنتن شبکه آموزش

شبکه آموزش سیما

سینماپرس: مجموعه «پنجه های کارآمد» عنوان سلسه برنامه مستند شبکه آموزش است که به آموزش و مهارت آموزی در زمینه های مختلف فنی، صنعتی، هنری و ... می پردازد.

به گزارش سینماپرس، مجموعه «پنجه های کارآمد» برنامه ای‌ست که در شبکه آموزش به مهارت آموزی در زمینه های مختلف می پردازد و راهکارهایی برای ایجاد مشاغل پایدار و سودآور فراهم می کند.

مهدی خلجی دبیر ستاد مهارت آموزی سیما درباره این مجموعه گفت: «پنجه های کارآمد» از مجموعه تولیدات آموزش مهارتی است که در زمان های کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه ای تهیه شده و علاقه‌مندان می توانند در زمان کوتاهی که خارج از حوصله هم نباشد مهارت های کاربردی را فرا گیرند.

دبیر ستاد مهارت آموزی سیما تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان که در حوزه توسعه فن و حرفه ایراد کردند، خیلی از کارها را می شود با پنجه های کارآمد انجام داد و پیش برد، ما هم این عنوان برنامه را انتخاب کردیم تا با ارائه این برنامه های مهارتی، سهم کوچکی در حوزه مهارت آموزی و اشتغال زایی داشته باشیم.

خلجی ادامه داد: ما در این برنامه از حضور کارشناسان و افراد متخصص هر رشته که دوره های سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور را گذرانده اند، کمک گرفتیم و مخاطب را به فضای کارگاهی و تولیدی آن‌ها می بریم.

این دبیر اظهار کرد: فصل سوم ۳۰۰ کلاکت دارد و در حال حاضر حدود ۵۰ قسمت آن آماده شده است و در اختیار شبکه های دیگر سیما نیز برای پخش قرار خواهد گرفت و به لطف خدا این برنامه توانسته است در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کدام از ما در طول روز با مسائلی مواجه می شویم از جمله خرابی شوفاژ یا نیاز به هواگیری کردن آن، روشن نشدن خودرو، مسائل مربوط به کامپیوتر، پرداختن به گل ها و گیاهان آپارتمانی و در کل هر مشکل یا ایرادی که در زندگی روزمره همه ما اتفاق می افتد با مشاهده این برنامه کاربردی، بدون این که هزینه اضافی بپردازیم یا به جایی مراجعه کنیم، می توانیم مشکل پیش آمده را رفع کنیم.

«پنجه های کارآمد» علاوه بر آموزش مهارت های فنی در حوزه اقتصادی و انگیزه و اشتیاق میل به یادگیری را نیز در افراد افزایش می دهد.

مدیر گروه مهارت های عمومی و تخصصی شبکه آموزش با اشاره به اینکه این برنامه حدود دو سال و نیم روی آنتن است، عنوان کرد: فصل جدید این مجموعه مستند از ۱۸ دی ماه روی آنتن رفته است و هم اکنون به فصل سوم این مجموعه رسیده ایم.

در فصل سوم این برنامه به مهارت های روز هم توجه شده است و آموزش و مهارت ها تنها مختص به مشاغل سنتی نیست بلکه مباحث روزی که اقشار مختلف با آن سروکار دارند از جمله مباحث مربوط به آموزش نرم افزارهای تخصصی کامپیوتر، عکاسی، تدوین و… از جمله مواردی‌ست که سعی شده است در این فصل بیشتر به آن پرداخته شود.

این برنامه یک راوی دارد که سئوالات احتمالی که در ذهن مخاطبان برنامه نقش می بندد، مطرح می کند و به آن پاسخ داده می شود.

مجموعه «پنجه های کارآمد» با تهیه کنندگی پرتو رضاییان هر روز در سه نوبت در ساعت های ۱۶، ۱۹، ۲۱ از شبکه آموزش پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.