دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

گفتگوی سینماپرس با یک بازیگر جوان؛

پورکریمی: مدیوم سینما، تئاتر یا تلویزیون برایم هیچ فرقی ندارد، فقط می خواهم در اثری حضور داشته باشم که حرفی برای گفتن داشته باشد

حسین پورکریمی

سینماپرس: حسین پورکریمی که در فیلم سینمایی «گربه سیاه» به کارگردانی کریم امینی نقش اصلی فیلم را ایفا کرده گفت: مدیوم سینما، تئاتر یا تلویزیون برایم هیچ فرقی ندارد، فقط می خواهم در اثری حضور داشته باشم که حرفی برای گفتن داشته باشد؛ بی تردید هر نقشی در هر مدیومی برایم جذابیت داشته باشد و تیم حرفه ای پشت آن کار باشند با طیب خاطر آن کار را قبول می کنم اما هرگز حاضر نیستم صرفاً برای افزایش کمی کارنامه ام حضور در هر کاری را بپذیرم.

این بازیگر جوان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص چگونگی ورودش به دنیای بازیگری اظهار داشت: اولین قدم من برای حضور در حرفه بازیگری ثبت نام در یک آموزشگاه ارزان آزاد بازیگری در سال ۱۳۸۰ بود. آن زمان کلاس های خوبی از اساتید مطرح و بنام کشور مانند زنده یاد حمید سمندریان، امین تارخ و... هم وجود داشت اما آنقدر مبالغ این کلاس ها زیاد بود که به جیب ما نمی خورد و من رسماً ارزان ترین آموزشگاه بازیگری در تهران را انتخاب کردم که حتی اساتید آن را کسی نمی شناخت.

وی ادامه داد: در آن دوران همزمان هم در کارخانه ای در چیتگر شمالی به عنوان پرس کار مشغول به کار بودم و هم روزهای جمعه با شوق و ذوق فراوان به آموزشگاه بازیگری می رفتم و در همان آموزشگاه چندین فیلم کوتاه پیشنهاد شد که در آن کارها نیز حضور پیدا کردم.

پورکریمی یادآور شد: راه یافتن به گروه های تئاتری در آن روزگار به شدت سخت بود و من مجبور شدم برای اینکه در این گروه ها حضور داشته باشم کارهای خرید پشت صحنه شان را انجام دهم و در واقع کار خدماتی کنم؛ این روند ادامه داشت تا توانستم در یکی از گروه ها کار فرم انجام دهم و صحنه پرکن شوم! بعد از چند سال توانستم در یک نمایش که احمد علامه دهر در آن بازی می کرد دیالوگ بگویم و در واقع نقش یک عروسک خیمه شب بازی را ایفا کنم که واقعاً کار بسیار سخت و دشواری بود چرا که می بایست مدت ۴۰ دقیقه با سختی فراوان بدنم را مانند یک عروسک خیمه شب بازی کنم و همین باعث شد در حین تمرین با مسکن و چسب درد و... خود را نشان داده و نقش را بگیرم.

این بازیگر با بیان اینکه بعد از بازی در این نمایش پیشنهادهای زیادی در حوزه تئاتر به سمتم روانه شد اظهار داشت: در خیلی از آثار تئاتری نقش اصلی داشتم و توانستم با کارگردانان بنامی همچون هادی مرزبان، شهرام کرمی و... همکاری داشته باشم و چندین جایزه از جشنواره های تئاتر فجر، جشنواره تئاتر ماه و... به عنوان برترین بازیگر مرد دریافت کنم. یادم می آید زمانی که از جشنواره تئاتر ماه تندیس بهترین بازیگر را برای بازی در نمایشی به کارگردانی فرهاد تجویدی گرفتم استاد عزت الله انتظامی به من گفتند که بیش از ۳۰ سال بود چنین معتاد خوبی روی صحنه ندیده بودم و این تشویق زنده یاد انتظامی بیشتر از جایزه برایم لذت داشت.

بازیگر سریال های تلویزیونی «انحراف» و «تلاطم» متذکر شد: در همان روزگار که کار تئاتر می کردم دلم می خواست نقش هایی را بازی کنم که چالش برانگیز باشند و جای کار داشته باشند و خوشبختانه این اتفاق هم برایم افتاد و همه کارهایی که تاکنون در آن ها حضور داشتم قابل دفاع بوده و دوست شان داشتم.

پورکریمی ادامه داد: اما در این میان چند سریال تلویزیونی به من پیشنهاد شد که بازی در آن ها را دوست نداشتم اما به دلیل رفاقتی که با عوامل شان داشتم بازی در آن ها را پذیرفتم. اصولاً کار در تلویزیون را دوست ندارم به دلیل اینکه طی سال های اخیر به این باور رسیده ام که مدیران رسانه ملی رسماً دارند کاری می کنند که مردم از آن ها دور شوند! هیچ وقت از خاطرم نمی رود روزگاری نه چندان دور در ماه مبارک رمضان از لحظه افطار تا پاسی از شب ما نمی توانستیم از جایمان تکان بخوریم و فقط سریال های جذاب تلویزیونی را تماشا می کردیم اما همین تلویزیون امروز کارش به جایی رسیده که اغلب مردم ترجیح می دهند به جای تماشای آن به سمت شبکه های ماهواره ای مانند «جم» پناه ببرند که بسیار تأسف برانگیز است.

وی تأکید کرد: بی تردید هر کالای هنری در هر مدیومی باید برای مخاطب خود یک آورده فرهنگی داشته باشد اما اغلب تولیدات تلویزیونی چنین آورده ای برای مخاطبان شان ندارند و این باعث تحسر و تأسف است چرا که روزگاری در این تلویزیون کارگردانان بزرگی سریال های محبوب و ماندگاری داشته اند که هنوز هم بعد از سال ها برای مردم دارای جذابیتند.

این بازیگر در پاسخ به این سوأل که آیا بازی در مدیوم تصویری برای شما جذاب تر از کار در تئاتر هست یا خیر گفت: من تصویر را دوست دارم چون ویترین جذاب تری است و مردم راحت تر فرد را به عنوان بازیگر می شناسند اما حالی که در نمایش دارم هیچ وقت در سینما و تلویزیون نیست چرا که در تئاتر با نقش کیف می کنم و تمرین و زمان دارم تا بهترین اتفاق را رقم بزنم.

پورکریمی سپس در خصوص چگونگی حضورش در «گربه سیاه» خاطرنشان کرد: فرید یوسف پور دستیار کریم امینی مرا به این پروژه معرفی کرد و زمانی که به دفتر رفتم متنی به من دادند و آن را خواندم از من فیلم گرفتند و فردای آن روز به من اعلام کردند که می خواهیم با شما برای بازی در این فیلم قرارداد ببندیم.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به اینکه بدترین سانس ها و کمترین تعداد سالن های سینما را به ما دادند «گربه سیاه» نتوانست پرفروش شود و این برای من که نقش چالش برانگیزی را در این فیلم ایفا کرده ام مایه ناراحتی است که مردم آنطور که باید نتوانستند این فیلم را ببینند.

این بازیگر جوان در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این پرسش که با توجه به ایفای نقش اصلی این فیلم سینمایی آیا قرار است مسیر هنری خود را تغییر دهید یا همچنان در هر مدیومی برای بازی حضور پیدا خواهید کرد گفت: قطعاً اگر پیشنهاد جذابی در حوزه تئاتر داشته باشم با تمام جان و دلم در آن حضور پیدا خواهم کرد؛ در تلویزیون هم همینطور اما به آن شرط که کار حرفه ای باشد و حرف جدی برای گفتن داشته باشد و در سینما هم اگر پیشنهاد جذابی باشد خواهم پذیرفت به اضافه آنکه به تازگی در ۲ پروژه نمایش خانگی که قرار است از پلتفرم ها پخش شود نیز حضور داشته ام که به زودی پخش خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.