سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

طی جلسه‌ای مطرح شد؛

گسترش تعاملات بنیاد سینمایی فارابی با کانون فیلمنامه‌نویسان

بنیاد سینمایی فارابی

سینماپرس: جلسه شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در جلسه شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور اعضای شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان و به دعوت بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، مهدی سجاده‌چی رئیس شورای مرکزی، حجت قاسم‌زاده‌اصل نایب‌ رئیس شورا، رضا حیدرنژاد، فرزانه شبانی، کامران ملکی، خسرو نقیبی، جلال‌الدین دری، علی‌اکبر قاضی‌نظام و پریسا شمس از کانون فیلمنامه‌نویسان حضور داشتند.

در این جلسه راهکارهای عملی بهبود و افزایش همکاری‌های فیلمنامه‌نویسان با بنیاد سینمایی فارابی مورد بحث قرار گرفت و اعضای کانون فیلمنامه‌نویسان با اشاره به طرح بنیاد سینمایی فارابی در حمایت از فیلمنامه‌های اقتباسی، از لزوم بهره‌گیری از طیف‌های مختلف فیلمنامه‌نویسان و باز کردن دایره سفارش به نویسندگان در این طرح اشاره کردند.

هم‌چنین تشکیل کارگاه‌های آموزشی و حمایت از تولیدات ارزان با مشارکت فیلمنامه‌نویسان از دیگر محورهایی بود که مورد تأکید اعضای کانون فیلمنامه‌نویسان قرار گرفت.

مواردی مانند اهتمام به ارتقای فناوری‌های سینمایی و لزوم مشارکت فیلمنامه‌نویسان در این امر، توجه به تنوع موضوعی، جلوگیری از تعیین تکلیف سینماداران برای تولید آثار سینمایی، حمایت از خرید آثار ادبی، توجه به جایگاه فیلمنامه‌نویسان در آثار سینمایی و حفظ شأن و منزلت فیلمنامه نویسی، توجه جدی به دستمزد فیلمنامه‌نویسان ناظر به اهمیت کار آنها در موفقیت یا عدم موفقیت یک اثر و اهتمام جدی‌تر به مسائل معیشتی این صنف و توسعه روابط میان بنیاد سینمایی فارابی با کانون در حوزه برگزاری کارگاه‌ها و حمایت از فیلمنامه‌نویسان جوان از دیگر مباحث مطرح شده توسط اعضای شورای مرکزی کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران بود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز با اعلام آمادگی برای تداوم جدی‌تر تعامل بنیاد با این صنف، عنوان کرد: بنیاد سینمایی فارابی در تلاش است تا دریچه تعاملات با اهالی را اصناف قرار دهد

جوادی با اشاره به اهمیت ارتقای کمی و کیفی متن در آثار سینمایی و اهمیت فیلمنامه برای نهادی مانند بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: در دوره جدید به صورت ویژه به ارتقای بحث فیلمنامه اهمیت خواهیم داد و برای نیل به این منظور از ظرفیت‌های خود کانون نیز بهره‌مند خواهیم شد.

سید مهدی جوادی همچنین به لزوم ایجاد اولویت‌ در بررسی فیلمنامه‌های رسیده به بنیاد اشاره کرد و گفت: بی‌شک سیاست‌ها و اولویت‌ها، موضوعی خواهد بود چراکه منابع محدود است و این محدودیت‌ها را بایستی با اولویت‌بندی و اهم و مهم کردن موضوعات مدیریت کرد، ‌لیکن توجه به تنوع نگاه‌ها، ایده‌ها، ژانرها و موضوعات از بایست‌های این اولویت‌بندی است.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر توسعه همکاری این بنیاد با همه اصناف گفت: ناظر به لزوم تحول در بازتعریف جایگاه و ماموریت‌های فارابی در سینمای ایران ما نیاز به شنیدن نظرات همه اهالی سینما برای ترسیم سند پیش‌رو هستیم و در این حوزه مشارکت همه خانواده سینما را طلب می‌کنیم.

در انتهای این دیدار توافق شد سازوکار تعاملات پایدار و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون از جمله برگزاری بوت‌کمپ‌ها و کارگاه‌های مشترک فیلمنامه‌نویسی و سایر موضوعات میان نمایندگان کانون و بنیاد طرح‌ریزی و مدل اجرایی آنها نهایی شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.