چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

از فیلم‌های کم‌بودجه یونیورسال؛

نیکلاس کیج، دراکولا می‌شود

نیکلاس کیج

سینماپرس: نیکلاس کیج قرار است نقش دراکولا را در فیلمی برای یونیورسال ایفا کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، «رنفیلد» فیلمی از کمپانی یونیورسال است که قرار است نیکلاس کیج بازیگر نقش دراکولای آن باشد. تمرکز این فیلم بر دراکولای خون‌آشام آن نیست، بلکه وردست و خدمتکار بدنام وی در مرکز فیلم قرار دارد.

در واقع خدمتکار دراکولا با بازی یک «نیک» دیگر یعنی نیکلاس هولت که به نام رنفیلد شناخته می‌شود نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد.

به نظر می‌رسد داستان فیلم در زمان امروز اتفاق می‌افتد؛ هر چند هنوز معلوم نیست چقدر به داستان اصلی رمان ترسناک برام استوکر یعنی «دراکولا» که سال ۱۸۹۷ نوشته شده وفادار باشد. در این رمان رنفیلد در یک آسایشگاه روانی بستری و دچار هذیان‌هایی بود که وی را وامی‌داشتند به خوردن موجودات زنده روی بیاورد تا بتواند به جاودانگی برسد. بعداً مشخص شد که او تحت تاثیر کنت دراکولا است.

کریس مک‌کی سازنده «جنگ فردا» و «فیلم لگو بتمن» کارگردانی و تهیه «رنفیلد» را برعهده دارد تا این فیلم را بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم رایان ریدلی بسازد.

کیج به عنوان بازیگر سبک متد شناخته می‌شود و برای ایفای نقش‌های متنوعی که می‌پذیرد معروف است. او برای بازی در نقش یک کهنه‌سرباز جنگ ویتنام بدون بیهوشی ۲ دندانش را کشید تا درد فیزیکی را درک کند.

این بازیگر که زمانی سهم مهمی در باکس‌آفیس و فیلم‌های هالیوودی داشت، دهه پیش را دور از حضور در تولیدات بزرگ هالیوودی گذراند و به جای آن در فیلم‌های مستقل حضور یافت. وی به تازگی گفته است که ترجیح می‌دهد در فیلم‌های کم بودجه کار کند زیرا پروژه‌های استودیوهای بزرگ سنتی تحت تاثیر محدودیت‌های ناخواسته تجاری ساخته می‌شوند.

کیج گفته بود: در فیلم‌های مستقل اکسیژن بیشتری در اتاق وجود دارد.

نیکلاس کیج که برای بازی در فیلم‌هایی چون «ترک لاس‌وگاس» و برای نسل بعدی با «گنجینه ملی» شناخته می‌شود سال ۲۰۲۱ برای ایفای نقش در فیلم «خوک» با بهترین نقدهای دوران کاری‌اش روبرو شد.

پیش از «دراکولا» کیج با فیلم «وزن تحمل‌ناپذیر استعدادی عظیم» دیده می‌شود. در این فیلم وی در حال ارایه نسخه‌ای تخیلی از خود به عنوان بازیگری است که برای سیا خبرچینی می‌کند.

«رنفیلد» در عین حال جدیدترین تلاش یونیورسال برای ساختن دنیایی سینمایی برمبنای شخصیت‌های هیولایی است. پس از شکست بازسازی فیلم «مومیایی» با بازی تام کروز در سال ۲۰۱۷ این کمپانی به جای ادامه ساخت فیلم‌های به هم پیوسته، ترجیح داد این دنیا را با ساخت فیلم‌های مستقل در این زمینه ادامه دهد و فیلم‌هایی با پایین‌ترین بودجه بسازد. «مرد نامریی» آخرین فیلم از این دست با بازی الیزابت ماس در سال ۲۰۲۰ موفق به فروش ۱۴۳ میلیون دلاری شد که هرچند فروشش خیلی کمتر از فروش ۴۰۹ میلیون دلاری «مومیایی» بود اما با بودجه ۷ میلیون دلاری ساخته شده بود، در حالی که بودجه ساخت «مومیایی» نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.