چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

دیدار اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان با فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ؛

سردار رحیمی: «پلیس» نهایت همکاری را با سینمای ایران دارد

سردار رحیمی

سینماپرس: هیات مدیره و برخی از اعضای شاخص اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ مشکلات صنفی مرتبط با آن نیرو را در میان گذاشتند.

به گزارش سینماپرس، اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران به تازگی با سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ، جلسه‌ای برگزار کردند و در آن به برخی از مسائل و موارد مورد نظر در حوزه همکاری سینماگران با نیروی انتظامی اشاره شده است.

در این نشست که نمایندگانی از پلیس اداره اماکن، پلیس امنیت و پلیس فتا و تعدادی از تهیه کنندگان پیشکسوت سینما حضور داشتند، ابتدا به مشکلاتی در خصوص قاچاق فیلم‌های سینمایی در فضای مجازی و نیز دزدی‌های شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای اشاره شد و راهکارهای مبارزه با این معضلات مورد بررسی قرار گرفت. همچنین از نیروی انتظامی خواسته شد تا در حوزه تولید فیلم‌های سینمایی به پروانه ساخت صادره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکتفا کرده و تسهیلات رایگان بیشتری در اختیار تهیه کنندگان قرار دهد.

در بخش دیگر این جلسه که در محل ستاد فرماندهی تهران بزرگ برگزار شد، به همدلی سینماگران در حل معضلات اجتماعی اشاره شد و بر ضرورت آزادی عمل در ساخت قصه‌هایی درباره پلیس بد در کنار پلیس خوب تاکید شد.

در بخش دوم جلسه سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به ذکر ظرافت‌ها و دشواری‌های کار پلیس در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: با لحاظ تمام این دشواری‌ها خود را موظف می‌دانیم تا به خواسته‌های اهل هنر با اولویت بالا رسیدگی کنیم. زیرا واقفیم که تاثیری که سینماگران بر جامعه می‌گذارند در حدی است که می‌تواند به اعتماد جامعه به نیروی انتظامی اضافه کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرد که به دستور فرماندهی کل قوا در دهه‌های اخیر دکترین پلیس در ایران «جامعه محور» شده و از همین رو همکاری با اهالی فرهنگ و هنر می‌تواند ما را در این دکترین موفق‌تر کند. سردار رحیمی در خاتمه سخنانش ابراز اطمینان کرد که پلیس نهایت همکاری را با سینمای ایران داشته و خواهد داشت.

در نشست با فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، تهیه‌کنندگان و کارگردانانی چون سید جمال ساداتیان، جهانگیر کوثری، مهرداد فرید، مرتضی شایسته، علی قائم مقامی، یوسف صمدزاده، محمد احمدی و سیدغلامرضا موسوی حضور داشتند.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.