دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان؛

قادر آشنا: یکی از ستون‌های اصلی هنر تئاتر که همان ارتباط بی‌واسطه با مخاطب بود به جد تحت‌الشعاع قرار گرفت

قادر آشنا مدیر مرکز هنرهای نمایشی در نشست خبری سی یکمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پیام داد.

به گزارش سینماپرس، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پیام داد که متن آن بدین شرح است:

«تئاتر در ماه‌های گذشته همچون تمام شئون زندگی اجتماعی به واسطه شیوع ویروسی نامبارک شرایط بسیار ویژه‌ای را تحمل کرد، شرایطی که شاید تا پیش از این تجربه نشده بود.

به این واسطه یکی از ستون‌های اصلی هنر تئاتر که همان ارتباط بی‌واسطه با مخاطب بود به جد تحت‌الشعاع قرار گرفت. فارغ از تمام دشواری‌های ناگزیر این همه‌گیری جهانی آنچه مایه مباهات و فخر است حضور و هنرآفرینی هنرمندان شایسته تئاتر کشور با رعایت تمام اصول بهداشتی و توصیه‌های پیشگیرانه بود. بهره‌گیری خردمندانه و روزآمد هنرمندان و صاحبان اندیشه‌های خلاق از تازه‌ترین شیوه‌های ارتباطی و متناسب‌سازی نمایش‌ها با شرایط ویژه شیوع بیماری به جهت استمرار ارتباط با شهروندان از امتیازات ویژه هنرمندان نمایش در این دوران بحران‌زده بود.

در این میان هنرمندان تئاتر خیابانی به جهت شرایط ویژه این گونه نمایشی، ارتباط خود را با مخاطبین و مردم جامعه بیشتر کرده و با درک صحیح و به هنگام شرایط، در بسیاری تولیدات خود به کمک کادر محترم درمان کشور آمدند و با آثار آموزشی خود امکان ویژه‌ای را در مسیر آگاهی‌افزایی جامعه فراهم ساختند و نیز در بسیاری تولیدات خود به تناسب ایام کوشیدند تا روحیه فردی و جمعی شهروندان و هم‌میهنان عزیز را تقویت کرده و امید و نشاط را در جامعه ارتقا بخشند. دست مریزاد و خداقوت.

امیدوارم پانزدهمین دوره از جشنواره خاطره‌ساز و تخصصی تئاتر خیابانی مریوان سبب‌ساز اتفاقات مبارک برای تئاتر کشور، هنرمندان شریف تئاتر خیابانی و شهروندان هنردوست کردستان و مریوان باشد. صمیمانه از تمام هنرمندان تئاتر خیابانی کشور، اساتید و کارشناسان، برگزارکنندگان و مدیران حامی، نهادهای همراه استان و مردمان شریف دیار کردستان قدردانی می‌کنم و از درگاه خداوند مهربان برای تمام این بزرگواران سربلندی و پیروزی آرزومندم.»

پانزدهمین چشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری عبید رستمی از ۵ تا ۱۰ آبان سال جاری در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.