دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

فرافکنی به سبک «رئیس شورای ارزش‌یابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی»؛

فخر موسوی: فیلم منتشر شده از پشت‌صحنه بوده و ربطی به اجرای رسمی ندارد!

نمایش «باباکرم»

سینماپرس: درحالی که مستندات دلالت بر رواج تک‌خوانی بازیگران زن در اجراهای تیاتر دارد و در این رابطه نمایش «باباکرم» مصداقی روشن از چنین ولنگاری رایجی محسوب می‌شود؛ اما رئیس شورای ارزش‌یابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی با فرافکنی نسبت به کوتاهی و عدم نظارت در این رابطه مدعی شد: فیلم منتشر شده هم پشت‌صحنه بوده است و ربطی به اجرای رسمی ندارد!

به گزارش سینماپرس، اخیراً نمایش به نام «باباکرم» به مدت دو هفته در تالار محراب روی صحنه رفته بود که انتشار فیلمی از تکخوانی بازیگر زن آن حاشیه‌ساز شده بود. البته بازیگر یادشده این فیلم را پس از پایان اجراهای نمایش از صفحه‌اش حذف کرد.

در همین راستا رئیس شورای ارزش‌یابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی بجای عذرخواهی از کوتاهی و قصور صورت گرفته در زمینه نظارت صحیح بر نمایش‌ها با فرافکنی در واکنش به انتشار ویدیویی از تکخوانی یک بازیگر زن گفت: این فیلم مربوط به پشت‌ صحنه نمایش است و در اجرای رسمی هیچ تئاتری تکخوانی زنان نداریم.

البته مدیر تالار محراب نیز به تبعیت از سبک پاسخگویی وزارت ارشاد مدعی شد: نمایش مذکور جزء ۶ نمایش برتر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی بود که قبل از شیوع کرونا برگزار شد و تعهد مرکز هنرهای نمایشی این بوده است که ۶ نمایش برگزیده روی صحنه بروند. به همین دلیل ما میزبان آن‌ها بودیم؛ البته زمینه فعالیت تالار محراب معمولاً میزبان تئاترهای دانشجویی است.

مهرداد کورش‌نیا افزود: انتشار فیلم و عکس تمرین در صفحه شخصی هم ترفند بازیگر برای دیده‌شدن و جذب مخاطب است، و شورای نظارت و ارزشیابی بر نمایش قطعاً مجوزی برای تکخوانی زنان صادر نمی‌کند.

البته سیدوحید فخر موسوی رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در این باره افاضات دیگری نیز داشته و گفت: به هیچ وجه به تکخوانی بانوان مجوز نمی‌دهیم. فیلم منتشر شده هم پشت‌صحنه بوده است و ربطی به اجرای رسمی ندارد اما چون توسط بازیگر در صفحه خودش آن را منتشر کرده و نام نمایش و سالن اعلام شده است، آن را به منزله تبلیغ قلمداد می‌کنیم و مصداق تخلف است. بنابراین روز دوشنبه آتی هم کارگردان نمایش و هم بازیگر آن برای ارائه توضیحات به شورای ارزشیابی و نظارت دعوت شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.