شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی/۱

مولایی: صدا و سیما به شدت دچار افول شده و تنها راه نجاتش توجه به نیازهای روز جامعه و تغییر و تحولات جدی ساختاری و محتوایی است

مجید مولایی

سینماپرس: مجید مولایی تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صدا و سیما در خصوص لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی گفت: متأسفانه صدا و سیما به شدت دچار افول شده و تنها راه نجاتش توجه به نیازهای روز جامعه و تغییر و تحولات جدی ساختاری و محتوایی است و مدیران سازمان باید بدانند اگر همچنان اصرار به ادامه روش های سابق داشته باشند و به صورت سلیقه ای در خصوص تولیدات رسانه ملی تصمیم گیری کنند به زودی قافیه را خواهند باخت و باید در مواجهه با رقبای شان اعلام تسلیم شدن کنند!

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «بانوی عمارت» و «نابرده رنج» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما باید بپذیریم که در حوزه تولیدات نمایشی شرایط مخاطب در کشور ما خیلی تغییر کرده و رقبایی پا به میدان گذاشتند که بودجه قابل قبول و شرایط بهتری دارند.

وی ادامه داد: تلویزیون نیاز به تحول جدی دارد. دیگر سازوکار سابق و مسیری که پیش از این صدا و سیما در آن پیش می رفت و حرکت می کرد قابل ادامه دادن و تکرار نیست مگر اینکه شرایط جدید را بپذیرد و تحول ایجاد کند. همه کارشناسان به خوبی واقفند که جایگاه صدا و سیما در حوزه تولیدات نمایشی و... دچار افول جدی شده و این در حالی است که این رسانه یک زمان قدرت بلامنازع بود!

مولایی با تأکید بر اینکه مدیران سازمان صدا و سیما برای موفقیت شان باید تعامل را در سرلوحه کارهای شان قرار دهند اظهار داشت: تلویزیون اگر بخواهد از سایر رقبایش عقب نماند باید در تولیدات سریال های خود تحول جدی ایجاد کند تا بتواند علاوه بر بازار ایران بازار بین الملل را نیز پوشش دهد.

این تهیه کننده تأکید کرد: اولین تغییر باید این باشد که صدا و سیما از موضع یک سویه نگری و انحصارطلبی بیرون بیاید و بپذیرد که دیگر تولیدات از انحصار سازمان خارج شده است. متأسفانه از آنجا که از حدود ۶ دهه قبل تولیدات آثار نمایشی در تلویزیون حالت انحصاری داشت این مسأله باعث شده تا همواره مدیران تلویزیون در قراردادها و نگاه شان یک سازوکاری را تعریف کنند و خود را قدرت اصلی بدانند در صورتی که دیگر امروزه چنین امری وجود ندارد.

مولایی در پایان این گفتگو تأکید کرد: نوع نگاه به پخش و عوامل و فیلمنامه ها باید تغییر کند و مدیران بایستی فرصتی را فراهم کنند تا محصولات شان در خارج از کشور بتواند بازاریابی کند. تولیدات رسانه ملی باید برای مخاطب امروزی که در سیطره ماهواره ها، فضای مجازی، پلتفرم ها و... قرار دارد جذابیت داشته باشد تا مخاطب وقت بگذارد و آثار تلویزیونی را دنبال کند در غیر این صورت همین تعداد مخاطبان رسانه ملی نیز از بین خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.