شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

مهدی عظیمی:

۳۰۰ فیلمِ در نوبت اکران برای سینمای ایران معنایی جز فاجعه ندارد/در حال حاضر سینمای ایران در وضعیت کاملا ورشکسته قرار دارد

مهدی عظیمی میرآبادی

سینماپرس: مهدی عظیمی، تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل سابق انجمن سینمای دفاع مقدس در برنامه «سینما معیار» رادیو گفت‌وگو، قرار گرفتن ۳۰۰ فیلم سینمایی در صف اکران را فاجعه‌بار خواند.

به گزارش سینماپرس، مهدی عظیمی، تهیه کننده سینما و تلویزیون و مدیرعامل سابق انجمن سینمای دفاع مقدس مهمان برنامه «سینما معیار» در رادیو گفت‌وگو بود. این قسمت از برنامه سینما معیار با موضوع بررسی و تبیین سینمای دفاع مقدس به روی آنتن رفت.

عظیمی در برنامه «سینما معیار» گفت: در حال حاضر سینمای ایران به دلیل پاندمی کرونا در وضعیت کاملا ورشکسته قرار دارد. امروز بیش از ۳۰۰ فیلم سینمایی آماده اکران هستند، درحالی که سینمای ایران در طول یک سال و در وضعیت عادی در خوشبینانه‌ترین حالت حداکثر ۵۰ فیلم را اکران می‌کند.

این تهیه‌کننده با بیان این که با ارقام امروز ما تا ۷ سال آینده فیلم برای اکران داریم، افزود: ۳۰۰ فیلمِ در نوبت اکران برای سینمای ایران معنایی جز فاجعه ندارد. ممکن است بسیاری از فیلم‌هایی که امروز در نوبت اکران هستند در سال‌های آینده دیگر کارکرد امروز را برای مخاطب و تولیدکننده نداشته باشند.

مهدی عظیمی با اشاره به این که ما نسبت به سینمای دفاع مقدس دلسوزی ویژه‌ای داریم، اظهار کرد: مجموعه‌ای از مزایا و ارزش‌های خوب در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شکل گرفته‌اند و می‌توانیم این خوبی‌ها را در قالب سینمای دفاع مقدس به مخاطب منعکس کنیم. ما هنوز هم برای شرایط و فضای معنوی دفاع مقدس دلمان تنگ می‌شود.

مدیرعامل سابق انجمن سینمای دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «سینما معیار» گفت: نوع اعتراض فیلم‌سازهایی مانند «ابراهیم حاتمی‌کیا» و «رسول ملاقلی‌پور» با سایر فیلم‌سازان حوزه دفاع مقدس متفاوت است. اعتراض‌هایی که حاتمی‌کیا و ملاقلی‌پور در حوزه دفاع مقدس مطرح می‌کنند، با اهداف انقلاب اسلامی ایران هم جهت هستند.

مهدی عظیمی در پایان این گفت‌وگو عنوان کرد: فیلم‌های دفاع مقدس در روایت فیلم‌نامه باید اسناد قابل اتکا و درست داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.