پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

انتظارات فرهنگی از سینما به ویژه در کشوری مثل ایران بالاست/خرسندیم که به نمایش شئون فرهنگی اهتمام ورزیده و آثار این چنینی داشته‌ایم

علیرضا تابش در نشست خبری سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: علیرضا تابش دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در نشستی مجازی به تشریح جزییات برگزاری این رویداد پرداخت.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز پنجشنبه اول مهرماه به صورت مجازی با حضور محسن دلیلی مدیر روابط‌عمومی این رویداد و علیرضا تابش دبیر این جشنواره برگزار شد.

پیش از برگزاری این نشست آیین رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با حضور علیرضا تابش و شهردار اصفهان در میدان نقش‌جهان این شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا تابش بیان کرد: بار دیگر برای من سبب خوشحالی شد که در اصفهان شما را زیارت می‌کنم امیدوارم دوران کرونا و محدودیت‌ها هر چه زودتر به سر بیاید و مجدداً شاهد برنامه‌های رویداد محور باشیم و سالن‌های سینما شاهد تجمعات پرشور هنرمندان و خانواده‌ها شود. در ابتدا لازم است گرامی بدارم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را و ادای احترام کنیم به شهدای مدافع سلامت که در یک سال و نیم گذاشته با نثار جان در مقابل بیماری کرونا و برای آسایش مردم جانانه ایستادند.

وی ادامه داد: امروز ساعت چهار صبح از تهران راه افتادم و ساعت نه با شهردار محترم اصفهان دیداری داشتم و پوستر جشنواره امسال را رونمایی کردیم. شعار امسال «سینما سرزمین خیال» است در شورای برنامه‌ریزی جشنواره بحث زیادی درباره شعاری که می‌تواند متناسب با شرایط کودکان باشد داشتیم. از سوی دیگر من برای سینما رسالت حفظ امید و نشاط را قائل هستم و در شرایط تلخ و شکننده کرونا کودکان هراس زده با دنیای سینما به آرامبخشی تخیل و خیال روی می‌آورند و سینماگران ما که طی سال‌های متمادی فیلم‌های جذابی برای آنها تولید کردند برای ما قابل احترام هستند و از این جهت این شعار را برای جشنواره و المپیاد امسال شعاری عملیاتی می‌دانم.

تابش در ادامه گفت: امیدوارم از غم‌ها کاسته شود و فعالیت‌های فرهنگی به ویژه جشنواره‌های سینمایی به شکل سابق برگردد و شاهد حضور خانواده‌ها و بچه‌ها باشیم.

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: امسال بیش از ۵۵۰ اثر در دو بخش جشنواره به دبیرخانه رسید دوستان ما در بخش ملی و بین‌المللی این آثار را رصد کردند.

وی با ارایه آماری از آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: آثار راه یافته به بخش مسابقه شامل ده وب سری است از میان کل آثار و ما بررسی کردیم ۱۶ اثر با موضوع کروناست که در بخش کروناروایت حضور خواهند داشت.

معرفی فیلم‌های بلند جدول اکران جشنواره سی‌وچهارم

تابش افزود: فیلم‌های بلند سینمایی که قرار است به صورت فیزیکی و با رعایت استانداردهای جشنواره به نمایش دربیاید عبارتند از «بلوط» ساخته مرتضی رحیمی، «بامبالا» کارگردان سید جمال سید حاتمی، «برزنگی» ساخته حسین قاسمی جامی، «پسران دریا» ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی، «ترانه‌های پدرانه» ساخته محمد بصیری، «داستان‌های هزار و یک روز» تولید مشترک ایران و ژاپن ساخته حبیب احمدزاده، «زندگی و زندگی» ساخته علی قوی‌تن، «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی، «لیپار» ساخته حسین ریگی و «یدو» ساخته مهدی جعفری. این فیلم‌ها در کاخ جشنواره اصفهان و استان‌های متقاضی به صورت حضوری به نمایش درمی‌آید.

معرفی داوران جشنواره

وی در ادامه گفت: افتخار دارم اسامی هیات داوران این دوره را از جشنواره را در بخش ملی اعلام کنم. مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و بهرام دهقانیار آثار ملی را داوری می‌کنند. در بخش انیمیشن‌های بلند و کوتاه دو داور از ترکیه و افغانستان داوران این دوره هستند.

تابش افزود: همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم این دوره به صورت ترکیبی میزبان مخاطبان است پلتفرم‌های میزبان هاشور، فیلیمو و تیوا به عنوان میزبان اصلی اکران آنلاین هستند و از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ مهرماه مطابق با جدول جشنواره آثار به نمایش درمی‌آیند. امسال تیوا به عنوان تلویزیون اینترنتی در کنار ما خواهد بود و کلیه برنامه‌های برخط را به صورت روزانه پوشش می‌دهد افتتاحیه در اصفهان برگزار می‌شود. در هاشور علاوه بر فیلم‌های آموزشی، کتاب‌خانه آموزشی و… هست. در فیلیمو تنها نمایش آثار فیلم‌های جشنواره را خواهیم داشت.

دبیر جشنواره در ادامه توضیح داد: در خانه جشنواره در اصفهان ما داوران کودک و نوجوان را میزبانی خواهیم کرد و از داوران کودک دعوت می‌کنیم تا به این محل بیایند. داوران بخش فیزیکی هم می‌توانند آثار را از نزدیک و به صورت حضوری دنبال کنند.

وی افزود: ما امیدواریم با همت شهرداری اصفهان و کانون پرورش بتوانیم شاهد اکران فیلم‌های کودک و نوجوان باشیم و همواره طی این سال‌ها این تعلق خاطر را داشتیم که حاشیه شهر اصفهان هم بی نصیب از این موضوع نباشد. امسال استقبال خوبی از داوران بخش کودک و نوجوان شد هم مجموعه سیتی سنتر و هم سینما ساحل را خواهیم داشت که میزبان این دوره خواهند بود. در بخش هیات داوران بخش بین‌الملل هم ۶ داور از کشورهای مختلف در بخش مسابقه بلند و کوتاه داریم. از ۸ کشور داور کودک و نوجوان داریم و سه کودک ایرانی آثار را داوری می‌کنند.

تابش ادامه داد: در کتابخانه ویدیویی که ویژه بازاریابان این رویداد است ۴۵۰ فیلم را بارگذاری می‌کنیم و با چیزی که تعریف شده خارجی‌ها می‌توانند بیایند آثار را ببینند. ما برای دوستداران مطالعات سینمایی کارگاه‌های جذابی داریم که امیدوارم مورد استقبال مخاطبان جشنواره باشد. سه کارگاه با حضور مدرس خارجی و سه کارگاه با حضور مدرس ایرانی خواهد بود.

وی افزود: فیلمهای «یدو» و «پسران دریا» دو فیلم ایرانی هستند که در بخش بین‌الملل در کنار ده اثر دیگر رقابت می‌کنند.

دبیر جشنواره با اشاره به اسامی کشورهای حاضر در جشنواره سی‌وچهارم گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که یونیسف با ما امضا کرده فیلم‌های یونیسف را هم در جشنواره داریم که یک جایزه به یک فیلم برگزیده ایرانی اهدا می‌شود. امسال شاهد یک سالگی جشنواره ادبیات معاصر هم هستیم که یک کارگاه با ما به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

تابش ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما اهمیت شهرهای خواهرخوانده اصفهان بوده که در بخش پذیرش آثار با کشورها و شهرهایی خواهر خوانده همکاری داریم. همینطور در بخش داوری هم چنین است. امیدوارم امسال هم وجه بین‌المللی جشنواره پررنگ باشد. همکاران من کارهای ارزشمندی در دبیرخانه اصفهان داشتند یکی از برنامه‌های ما این بود که مرکز اسناد و موزه جشنواره را در اصفهان داشته باشیم که بخشی از آن رونمایی شد و امیدوارم فازهای بعدی در سال جاری افتتاح شود. دفتر جشنواره طی این روزها فعال بوده و به رغم شرایط کرونایی همکاران من فعالیت‌هایی داشته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط مهم و ارزشمند این جشنواره در پنج دوره گذشته همزمانی المپیاد فیلمسازی نوجوانان با جشنواره بوده که افتخار دارم در دوران مدیریتی من این رخداد مهم شکل گرفت و الان به نهالی بارور تبدیل شده است. نوجوانان در دوره‌های گذشته به عنوان مخاطب حضور داشتند اما در این پنج دوره رقابت می‌کنند، آموزش می‌بینند، منتور دارند، پیشکسوتان در کنار آنها هستند و از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنند.

دبیر جشنواره در ادامه گفت: تاکنون ۲۳ استان و دو منطقه آزاد اروند و ارس اعلام آمادگی کرده‌اند میزبان گزیده‌ای از فیلم‌ها باشند. ما امسال در افتتاحیه جشنواره که به صورت خلاقانه برگزار می‌شود بزرگداشت زنده یاد نورپور را خواهیم داشت که مدیر و موسس سینما قدس اصفهان بودند. در اختتامیه هم از دو شخصیت محبوب و موثر در سینمای کودک و نوجوان که آنها را متاسفانه از دست داریم یاد خواهیم کرد. یکی فرشته طائرپور که همیشه حضوری فعال در جشنواره داشتند همینطور زنده‌یاد محمد ابوالحسنی که خالق دیرین دیرین بود. از این دو شخصیت سینمایی تجلیل و بزرگداشت آن‌ها را برگزار می‌کنیم.

تابش در ادامه و در بخش پاسخ به پرسش اهالی رسانه درباره تاثیر تحولات این جشنواره بر استان اصفهان بیان کرد: من در بخش ابتدایی به برخی از فعالیت‌های دبیرخانه که در طول سال در اصفهان برگزار می‌شود اشاره کردم. نسلی از خبرنگاران عکاسان تولیدکنندگان هم پای این جشنواره بالیدند و بارور شدند اصفهان تنها شهر مهم فرهنگی کشور است به خاطر این میزبانی سال‌ها تولیدات فرهنگی و هنری توسط شهرداری‌ها، انجمن سینمای جوانان، حوزه هنری و… داشتیم جشنواره نیروی انسانی ارزشمندی را تربیت کرده است برخی از این نیروها مثال‌زدنی هستند. به داوران کودک و نوجوان این رویداد افتخار می‌کنم این‌ها بخشی از دستاوردهای جشنواره برای شهر اصفهان است فراموش نکنیم که صنعت سینما یک زنجیره‌ای به هم پیوسته است بخشی از این زنجیره در شهر اصفهان اتفاق می‌افتد و بخشی در شهرهایی دیگر. اصفهان فعالیت‌های بین‌المللی در این سال‌ها به ویژه شهرهای خواهرخوانده خود در کشورهای دیگر داشته است.

وی افزود: جشنواره سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی از زیست فیزیکی به زیست آنلاین کوچ کرد، اولین جشنواره‌ای بود که جریان فرهنگی را تعطیل نکرد پلتفرم‌های مشهور فیلم‌ها، کارگاه‌های جشنواره و… را برگزار کردند و شعار ایران تنها تهران نیست محقق شد.

سرنوشت اکران فیلم‌های کودک چه می‌شود؟

تابش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اکران نشدن فیلم کودک طی یک سال گذشته و تعیین تکلیف اکران فیلم‌های دوره گذشته و دروه کنون جشنواره گفت: گفتگوهای مفصلی با نماوا و فیلیمو داشتم قول‌های نسبتاً خوبی دادند. بخش عمده‌ای از اکران به تصمیمات صاحبان آثار برمی‌گردد، فیلم «یدو» و «مهران» سال گذشته به تلویزیون فروخته‌شد و تلویزیون همکاری خوبی کرد و نرخ خوب به ما پیشنهاد داد و به عنوان تحفه برای بچه‌های ایرانی هدیه دادیم. به خاطر شرایط کرونایی سرمایه‌گذاران و صاحبان آثار باید خودشان تصمیم بگیرند با چه نرخی آثارشان را به سامانه‌های آنلاین بفروشند.

وی ادامه داد: از صدا و سیما می‌خواهم با نرخ بالاتری آثار را خریداری کنند چون بچه‌ها نیاز دارند در مقابل حجم زیادی از تولیدات خارجی که از سامانه‌های آنلاین پخش می‌شود، فیلم ایرانی هم ببیند. این یک رقابت نابرابر است ما محصولات خوبی در این حوزه داریم که باید سامانه‌های آنلاین روی خوش نشان بدهند. با بازگشایی سینماها و روند واکسیناسیون امیدوارم با هماهنگی‌هایی که با شورای صنفی نمایش داریم، فیلم‌های کودک هم سهم خوبی در اکران عمومی داشته باشند.

وی افزود: امسال تنوع شهرهای مختلف در بخش‌های سینمایی و کوتاه و پویانمایی بالا بود و آثار متنوعی از شهرهای مختلف داشتیم. کار مهمی که کردیم این بود که سال گذشته و سال‌های قبل بعضاً فیلم‌هایی در اصفهان نمایش داده می‌شد که در شهرهای دیگر تعدادشان کمتر بود که به دلیل عدم توافق با صاحبان فیلم‌ها بود اما امسال صاحبان فیلم‌ها این منت را بر من گذاشتند که هر آن تعداد فیلم که در اصفهان اکران می‌شود در سایر شهرها هم پخش شود.

افزایش بودجه نداشتیم

تابش در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه این دوره از جشنواره گفت: بودجه ما افزایشی نسبت به سال‌های گذشته نداشته است. ما تأکید ویژه‌ای روی صرفه‌جویی داشتیم سال گذشته به رغم افزایش تورم کاهش هزینه‌ها را داشتیم به ویژه در بخش بین‌الملل که یک بخش بودجه بر است. بخشی از کاهش هزینه‌ها بابت از خودگذشتگی همکاران ما در بخش بین‌الملل بوده است. امیدوارم سال بعد بتوانیم مهمانان بین‌المللی را به اصفهان دعوت کنیم. امسال افزایش بودجه نداریم بلکه صرفه‌جویی داریم.

وی درباره داوری کودکان و نوجوانان بیان کرد: هر دو گونه داوری یعنی حضوری و غیرحضوری در سامانه جشنواره ثبت می‌شود. ما تا ساعت ۲۴ سوم مهر ثبت‌نام بچه‌ها را داریم که در دو شهر تهران و اصفهان آمار ثبت‌نام بالاست. استان‌های دیگر هم کم‌کم افزایش پیدا می‌کنند. بعد از ثبت‌نام دو گزینه حضوری و غیرحضوری مشخص می‌شود. در اطلاعیه بعدی این حوزه را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. با توجه به عدالت فرهنگی در نظر داریم همه بچه‌ها شرکت داشته باشند سعی کردیم نمایش فیلم را عصرها بگذاریم تا بچه‌ها بتوانند فیلم‌ها را در دو نوبت ببینند.

نسل آینده سینمای ایران متأثر از المپیاد فیلمسازی نوجوانان است

دبیر جشنواره درباره دستاوردهای برگزاری چهار دوره المپیاد فیلمسازی هم بیان کرد: من قاطع می‌گویم که به نظرم نسل آینده سینمای ایران بی‌تردید متاثر از این المپیاد خواهد بود ما نوجوان یازده ساله که سال ۹۴ پذیرش کردیم الان تبدیل به نوجوانی شده که هزار رویا دارد. خیلی از آنها جذب صدا و سیما، سینما و… می‌شوند بخشی از دستاوردهای ما همین است. المپیاد یک نهاد سرمایه ساز در حوزه نوجوان بوده است. رویکرد منتورمحوری رویکرد خوبی بوده است. من از بزرگان این حوزه بارها شنیدیم که تشکر کردند که منتور شدند چون در کنار بچه‌ها، آنها هم با روحیات نوجوانان آشنا شدند. مثلاً خانم درخشنده گفت نوجوانان به یک گروه موسیقی کره‌ای علاقه‌مند هستند این نشان می‌دهد که همنشینی با نوجوانان چه تاثیر دارد.

وی ادامه داد: ایده محوری هم دیگر بخش المپیاد است بچه‌ها یاد می‌گیرند توسعه ایده فردی نیست و به صورت جمعی می‌تواند رخ بدهد. ما کار تیمی را به بچه‌ها آموزش ندادیم اما در المپیاد این یکی از دستاوردهاست که یاد می‌گیرند چگونه در گروه‌های خود یک ایده را به صورت جمعی توسعه بدهند. آرزویی من دارم؛ سال گذشته نامه‌ای برای وزیر آموزش دادم در نامه من آمده بود که المپیاد فیلمسازی به عنوان یک المپیاد ملی به رسمیت شناخته شود امیدوارم این درخواست من پذیرفته شود. منطق و دلیل من این است که این المپیاد به صورت طبیعی و غیر رانتی اتفاق افتاد و رشد کرد.

بنای وزارت ارشاد تعطیلی هیچ رویدادی نیست

دبیر این رویداد در پاسخ به این سوال که برگزاری جشنواره بدون برنامه‌ریزی در شرایط پاندمی چه دستاوردی دارد، توضیح داد: آقای اسماعیلی وزیر جدید فرهنگ در اولین گفتگوی خبری خود به این سوال پاسخ دادند بنای وزارت فرهنگ و سیاست فرهنگی ایران تعطیلی هیچ رویدادی نیست بلکه به دنبال ارتقای آن‌هاست. سال گذشته دکتر صالحی وزیر سابق ارشاد هم با رییس سازمان سینمایی، من، دبیر جشنواره فیلم کوتاه و حقیقت جلسه‌ای گذاشتند و تاکید کردند که جشنواره‌ها تعطیل نشود. جشنواره‌ها نقش آینگی دارند و قرار است آثار را به نمایش بگذارند، آثار مقایسه و استعدادها کشف شود، در دو سال گذشته به رغم شرایط کرونایی آمار تولید افزایشی بوده است. این جشنواره و سایر جشنواره‌ها به مثابه ویترینی از آثار است. در دوران کرونا آیا رقابت فوتبال تعطیل شد؟ آیا باشگاه‌های بزرگ در ایران و جهان تعطیل شدند؟ مخاطبان از خانه و از دریچه تلویزیون به تماشای آنها نشستند، سینما هم این چنین است جشنواره محلی برای عرضه این آثار است.

وی درباره برگزاری جشنواره همزمان در تهران و اصفهان هم گفت: وزارت بهداشت و نهادهای مربوطه اجازه نمی‌دهد هنرمندان زیادی را دعوت کنیم. چاره‌ای جز این نبود که بخشی از سینماگران و اصحاب رسانه در اصفهان حضور داشته باشند.

تابش در پاسخ به پرسش دیگری درباره ارتباط سینمای کودک با دیگر حوزه‌های تخصصی گفت: در اتفاق خوبی که در چند سال گذشته رقم خورد کمیته دوستان بین رشته‌ای به طور تخصصی سینمای کودک با رشته‌های مختلف مثل روانشناسی و جامعه شناسی بررسی کردند ما این همت با داشتیم که از نظر متخصصان بین رشته‌ای استفاده کنیم حتی در ترکیب داوران و مدرسان خارجی همیشه تلاش شده متخصصان بین رشته‌ای دعوت شود چون معتقدیم سینمای کودک مولفه‌های مختلفی دارد که باید از توان همه متخصصان استفاده کنیم.

وی درباره بازبینی فیلم‌های جشنواره از سوی ساترا برای نمایش آنلاین هم گفت: همان شیوه سال گذشته را داریم. فیلم‌ها قبلاً پروانه نمایش از سازمان سینمایی گرفته‌اند. سامانه تیوا هم تعاملی با سازمان سینمایی و ساترا دارد و در این زمینه مشکلی نداریم.

نابرابری میان انیمیشن‌های خارجی و ایرانی

تابش درباره وضعیت انیمیشن‌های سینمایی هم توضیح داد: سه مرکز مهم سینمایی کانون، بنیاد فارابی و مرکز مستند و تجربی حمایت‌هایی از سینمای انیمیشن داشتند تلاش ما این بوده که در همه این بخش‌ها انیمیشن‌های شاد و جذاب تولید شود اما نمایش این آثار بسیار مهم است. هم تلویزیون باید اهتمام بیشتری داشته باشد و هم سامانه‌های آنلاین. یک نابرابری بین انیمیشن‌های ایرانی و خارجی وجود دارد و بدون رعایت حق کپی رایت شاهد نمایش آنلاین انیمیشن‌های خارجی هستیم اما انیمیشن‌های ایرانی این بخت را نداشتند که با قیمت خوب توسط سامانه‌ها خریداری شود امیدوارم این موضوع بهتر و بیشتر دنبال شود.

وی درباره آورده مالی و معنوی جشنواره برای شهرداری اصفهان هم گفت: نگاه من به شهرداری، فارابی، حوزه هنری و… نگاه سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی است ما موظف و مکلف هستیم برای فرهنگ. و هنر هزینه کنیم همیشه نهادهای شهری حامیان مالی رویدادها هستند مهمترین درآمد شهرداری‌ها برای هزینه کرد خود این است که اعتباری نزد صاحبان فرهنگ و هنر و رسانه به دست می‌آورند من یک بار دیگر از شهرداری و شورای شهر اصفهان تشکر می‌کنم که پای این جشنواره ایستادند.

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و اصفهان مطرح کرد: انتظارات فرهنگی از سینما به ویژه در کشوری مثل ایران بالاست که حق است تقویت فرهنگ دینی و نمایش آثار هنری که در حوزه خیال و برگرفته از متون دینی باشد دارای اهمیت است. خرسندیم که به اندازه سهمی که در سینمای کشور داشتیم به نمایش شئون فرهنگی اهتمام ورزیده و آثار این چنینی داشته‌ایم.

وی درباره داشتن برنامه‌هایی ویژه برای افغانستان بیان کرد: همکارانم در دبیرخانه موضوعاتی از این دست را پیش‌بینی کرده‌اند جا دارد از کودکان، نوجوانان و شهروندان افغانستانی یاد کنیم که سهم خود از یک زندگی آرام را مطالبه می‌کنند و امیدوارم ادای دینی به همه فارسی زبانان به ویژه افغانستانی‌ها داشته باشیم.

تابش درباره شرایط برگزاری آیین‌های افتتاحیه و اختتامیه این رویداد هم گفت: تلاش ما بر این است که افتتاحیه جشنواره در زمان کوتاهی برگزار شود، بر کیفیت بیافزاییم و از زمان برگزاری بکاهیم. اساسأ اینکه جشنواره کودکان و نوجوانان تعطیل نشده و مردم می‌توانند بار دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینما حاضر شوند کار ارزشمندی است تا آن فضای مفرح ایجاد شود تلاش می‌کنیم از چند هنرمندی که در جشنواره فیلم دارند به صورت یک روزه دعوت کنیم که بیایند. بخش اقامت را به هیچ وجه نخواهیم داشت آن هنرمندان هم صبح می‌آیند و شب می‌روند. تلاش شده با رعایت استانداردها بتوانیم فضای متفاوت‌تری را رقم بزنیم.

وی گفت: اولین سفر استانی آقای اسماعیلی وزیر ارشاد به اصفهان بود. ایشان قبل از سفر گزارشی از من خواستند بعد از برگشت هم به ما تأکید کردند جشنواره را با قوت ادامه بدهید ایده‌آل ها هم همان است که ما طی ماه‌های گذشته دنبال کردیم تلاش می‌کنیم یک جشنواره خوب را برگزار کنیم.

تابش درباره اینکه با برگزاری آنلاین، جشنواره روح ندارد هم اظهار کرد: ما در شرایط کرونایی به سر می‌بریم، این شرایط خواست ما نبوده است و تلاش کردیم با زندگی شهری درست مواجه شویم. تلاش کردیم جشنواره تعطیل نشود ما هیچ اصراری نداریم یک جشنواره تمام فیزیکی داشته باشیم با مجوزهایی که خواهیم گرفت نمایش فیلم در سالن‌ها به صورت پنجاه درصدی خواهد بود. جشنواره تابع دستورالعمل‌هاست.

تابش در پایان گفت: خرسندم که مجدداً به اصفهان آمدم امیدوارم امسال با کمک همه شاهد برگزاری یک جشنواره آبرومند در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.