یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

دبیر جشنواره خبر داد؛

یک بخش به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اضافه شد

تئاتر خیابانی مریوان

سینماپرس: بخش مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه شد.

به گزارش سینماپرس، عبید رستمی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد: در راستای حمایت، پرداختن و اهمیت دادن به طرح و ایده به عنوان نقطه شروع در اجراهای بیرونی و دیگرگونه های اجرایی و همچنین توجه دادن هنرمندان تئاتر خیابانی در فرایند رسیدن به اجراهای فاخر و ماندگار از تمرین‌نگاری طرح و ایده اولیه، بخش مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به سایر بخش‌های جشنواره اضافه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و دبیر جشنواره پانزدهم افزود: این بخش به منظور کمک و گسترش به ادبیات نمایشی دیگرگونه‌های اجرایی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای، به جشنواره اضافه شده است و امیدوارم با استقبال هنرمندان شاخص و نیز چهره‌های جوان و دست به قلم مواجه و سبب ارتقای ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی گونه‌های مختلف تئاتر خیابانی شود.

دبیر جشنواره در پایان اشاره کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۱۰ مهرماه سال‌جاری در نظر گرفته شده است و در مراسم اختتامیه نیز به برگزیده‌های این بخش جوایز اهدا می‌شود. همچنین در نظر است که با همکاری انتشارات نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی مجموعه آثار برگزیده این بخش و طرح و ایده‌های برتر و برگزیده دوره‌های قبل به صورت کتاب چاپ شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.