شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

در اقدامی جالب و برای نخستین‌بار؛

عرضه آنلاین «مرد آزاد» همزمان با اکران در سینماها

فیلم سینمایی «مرد آزاد»

سینماپرس: فیلم جدید رایان رینولدز همزمان با اکران در سینماها در سرویس عرضه آنلاین در دسترس نخواهد بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، بعد از اینکه اسکارلت جوهانسون ستاره فیلم «بلک ویدو» یا «بیوه سیاه» به انتقاد از سیاست‌های دیزنی پرداخت، این شرکت حالا با فیلم «مرد آزاد» با نقش‌آفرینی رایان رینولدز به فرم نمایش فیلم در سینماها بدون اکران آنلاین بازگشته است.

این فیلم رمانتیک کمدی که با الهام از دنیای بازی‌های رایانه‌ای به کارگردانی شان لیوای ساخته شده، در چند ماه ابتدایی اکران فقط در سینماها روی پرده می‌رود و در دسترس سرویس‌های استریمینگ نخواهد بود. این نخستین بار از اکتبر گذشته تا به حال است که این اتفاق می‌افتد. در آن زمان دیزنی چنین اکرانی را برای «مرد خالی» انجام داده بود.

«مرد آزاد» توسط شرکت قرن بیستم فاکس پیش از پاندمی ساخته شده و دیزنی بعد از خریدن این کمپانی آن را به ارث برد. البته دیزنی به این فیلم باور داشت و با نگه داشتن آن در تمام طول پاندمی، از نمایش اختصاصی آن در سرویس‌های استریمینگ خودداری کرد تا بتواند آن را روی پرده اکران کند.

این شرکت اواسط آگوست را برای نمایش سینمایی فیلم انتخاب کرد چون باور داشت موج کووید ۱۹ تا این زمان می‌خوابد. البته قبلاً فیلم «بادیگارد آدمکش» رایان رینولدز در سال ۲۰۱۷ توانسته بود در آگوست عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و در نهایت ۷۵.۴ میلیون دلار در آمریکا و ۱۷۶.۶ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخته بود.

دنباله آن فیلم در اواسط ژوئن امسال اکران شد و توانست به رتبه اول باکس آفیس برسد، اما فروشش بسیار کمتر بود و در سه روز اول ۱۱.۴ میلیون دلار و در پنج روز اول ۱۶.۷ میلیون دلار فروخت. البته دیزنی معمولاً بسیار بیشتر از لاینزگیت که سازنده آن فیلم‌ها بود خرج تبلیغات می‌کند که احتمالاً منجر به بهبود فروش فیلم خواهد شد.

با این حال «مرد آزاد» در زمانی از راه رسیده که نگرانی‌هایی در مورد گونه دلتا وجود دارد و در عین حال بچه‌ها به زودی دوباره به مدرسه بازمی‌گردند. همچنین این فیلم یک پروژه اوریجینال است که همیشه می‌تواند چالشی در باکس آفیس ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.