چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

به خاطر خشونت علیه همسر خود؛

فیلمسازهای زن به نشان افتخاری جانی دپ اعتراض کردند

جانی دپ - امبر هرد

سینماپرس: تصمیم جشنواره فیلم اسپانیایی سن سباستین برای دادن جایزه افتخاری به جانی دپ، با اعتراض فیلمسازهای زن روبرو شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، بعد از انتخاب شدن جانی دپ برای دریافت جایزه افتخاری جشنواره سن سباستین، مهمترین رویداد سینمایی اسپانیا، گروهی از اعضای انجمن فیلمسازان زن در این کشور اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که این فیلمسازهای زن معتقد هستند دادن پرافتخارترین جایزه جشنواره سن سباستین به جانی دپ بعد از آنکه خشونت خانگی او با همسر سابقش مورد تأیید دادگاه انگلیسی قرار گرفته، باعث بدنام شدن جشنواره خواهد شد.

کریستینا آندرو، رئیس انجمن فیلمسازهای زن اسپانیا می‌گوید از شنیدن خبر اهدای جایزه به جانی دپ شگفت زده شده است. جایزه افتخاری «دونوستیا» بالاترین نشان جشنواره سن سباستین است که به عنوان یک عمر دستاورد هنری اهدا خواهد شد.

جانی دپ حدود یک سال قبل در پی شکایت از روزنامه انگلیسی که او را به خشونت خانگی متهم کرده بود، درگیر دادگاه بود و نهایتاً در آن محکوم شد. این شکست برای جانی دپ عواقب زیادی داشت و باعث شد که او از بازی در قسمت سوم فیلم «جانوران شگفت انگیز» نیز کناره‌گیری کند.

جشنواره فیلم بین المللی سن سباستین از تاریخ ۱۷ الی ۲۵ سپتامبر برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که جانی دپ جایزه خود را در تاریخ ۲۲ سپتامبر دریافت کند. دپ پیش از این هم دوبار در این جشنواره حضور پیدا کرده بود.

با وجود این اعتراض‌ها جشنواره فیلم کارلووی واری (یکی از مهمترین جشنواره‌ها در اروپای شرقی) به تازگی اعلام کرده که در رویداد آتی این جشنواره از جانی دپ و مایکل کین تقدیر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.