یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

به کارگردانی «مهسا طاهری»؛

«وت باسی» رونمایی شد

مستند «وُت‌باسی»

سینماپرس: آئین رونمایی مستند «وُت‌باسی» (بزرگ خاندان) به کارگردانی مهسا طاهری با حضور ایدجان ایداشف سرکنسول جمهوری قزاقستان در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، ایدجان ایداشف در مراسم اکران مستند «وُت‌باسی» (بزرگ خاندان) که مربوط به فرهنگ و رسومات قزاق‌های ساکن استان گلستان است، گفت: این مستند بسیار جالب بود و یادآوری است برای اینکه بسیاری از آیین‌ها و رسومات خود را فراموش نکنیم.

وی با ابراز خوشحالی از تهیه این فیلم مستند بیان کرد: ارتباط بین کشور ایران و قزاقستان در سطح بالایی است و در ۳۰ سالی که از استقلال قزاقستان می‌گذرد، تفاهم نامه‌ها و قراردادهای دوجانبه متعددی بین ۲ کشور امضا شده و روابط فرهنگی بسیار خوبی هم بین ۲ کشور برقرار است.

سرکنسول جمهوری قزاقستان در استان گلستان با بیان اینکه اکران مستند «وُت‌باسی» در قزاقستان مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت، افزود: پخش این مستند در قزاقستان برای مردم ما جالب خواهد بود و با توجه به اینکه در این مستند اغلب به زبان قزاقستانی صحبت شده، نیازی به ترجمه نیست و مردم ما ارتباط خوبی با آن برقرار خواهند کرد.

وی با توجه به همزیستی قزاق‌های ساکن ایران از جمله گلستان در کنار سایر اقوام و مذاهب دیگر، ضمن قدردانی از میزبانی مردم گلستان خاطرنشان کرد: ما به دنبال دوستی بیشتر ایران و قزاقستان هستیم.

همچنین ناصر نادری، معاون شتاب دهی و امور استان های سازمان اوج هم در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: باید از کسانی که این مستند را تهیه کردند و رسوم قوم قزاق را به تصویر کشیدند، قدردانی کنم. افتخار می‌کنیم که در استان‌های مختلف کشور فرهنگ‌ها و رسومات مختلف اقوام را مستند کردیم.

وی افزود: مستند «وُت‌باسی» سرشار از محبت و زیبایی بود و تمام لحظات این مستند نشان دهنده محبت است و جوانانی که قرار است در آینده در قوم قزاق ازدواج کنند، امیدواریم همین رسومات را ادامه دهند.

مستند «وُت‌باسی» (بزرگ خاندان) به کارگردانی مهسا طاهری و تهیه کنندگی عطا پناهی تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که بخشی از فرهنگ و رسومات قزاق‌های ساکن استان گلستان را به تصویر کشیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.