چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

انتظارات هنرمندان از رئیس‌جمهور در حوزه فرهنگ‌وهنر/۲۰

هاشم زاده: امیدی به آینده سینما ندارم/ سال های متمادی است که شاهد رانت خواری و دروغگویی در حوزه هنرهفتم هستیم!

سید ناصرهاشم زاده در میزگرد فیلم‌های عاشورایی*

سینماپرس: سیدناصر هاشم زاده فیلمنامه نویس سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: بنده هیچ امیدی به آینده سینما ندارم چرا که سال های سال است هیچ اراده محکمی برای رفع معضلات و مشکلات عدیده داخل سینما شاهد نبوده ایم و تنها مدیرانی را دیدیم که وقتی آمده اند شعار حمایت از سینما و سینماگران داده اند و در نهایت هیچ کار مثبتی برای سینما انجام ندادند و آن را ویرانه تر کردند!

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «بید مجنون» و «سیب و سلما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال های متمادی است که شاهد رانت خواری و دروغگویی در حوزه هنرهفتم هستیم و هیچ وقت هم هیچ فردی پیدا نشده تا جلوی مسببان این فاجعه آفرینی بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر و سینمای کشور را بگیرد و آن ها را مورد موأخذه و بازخواست قرار دهد که چرا اوضاع سینما را چنین بحرانی کرده و به نابودی کشیده اند.

وی ادامه داد: نکته قابل تأمل آنجا است که این رانت خواران و دروغگوها اغلب به اسم دین وارد سینما می شوند و آن را به فضاحت و ویرانی می کشانند و این اتفاق بسیار تلخ، دردآور و متأثرکننده است.

هاشم زاده با بیان اینکه «خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج» اظهار داشت: وقتی بعد از وقوع انقلاب اسلامی بنای سینمای ایران غلط نهاده شده و کسانی بودند که از همان ابتدا سینما را به بیراهه کشاندند قطعاً به این سادگی ها نمی توان اوضاع سینما را بهبود بخشید.

این سینماگر در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در این سال ها شاهد برخی فیلم هایی بودیم که از ابتدا تا انتهای شان رسماً چیزی جز توهین به شعور و اندیشه مخاطب نداشتند و من امیدوارم حداقل این روند ناپسند و شوم در دولت جدید اصلاح شود و دیگر حداقل شاهد ساخت چنین آثاری نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.