شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۶

نورایی: امیدوارم یکایک مسئولان نگاهی مهربانانه به هنر و هنرمند داشته باشند/ بخشی از بودجه سینما باید به معیشت سینماگران بیکار و خانه نشین اختصاص داده شود

علیرام نورایی

سینماپرس: علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: امیدوارم یکایک مسئولان نگاهی مهربانانه به هنر و هنرمند داشته باشند؛ بی تردید مسئولان باید با وسواس بیشتری به سرمایه های فرهنگی و هنری کشور نگاه کنند و اجازه ندهند سرمایه های گرانبهای حوزه فرهنگ و هنر با معضلات و بحران های پیچیده در زندگی شان روبرو شوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «یتیم خانه ایران» و «قلاده های طلا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از مهمترین مسائلی که هنرمندان امروزه با آن درگیر هستند مسأله کرونا است؛ هرچند این اتفاقی است که عموم افراد جامعه با آن درگیر هستند اما هنرمندان از آنجا که مجبور هستند بدون ماسک و بدون فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند در واقع جان شان را کف دست های شان گذاشته اند.

وی ادامه داد: همین اتفاق باعث شده تا طی یک سال و نیم گذشته بسیاری از چهره های مطرح هنری دچار این بیماری شده و تعداد زیادی از هنرمندان نیز از دست بروند که این اتفاقات ناگوار در کل جامعه تأثیر منفی داشت.

نورایی خاطرنشان کرد: من امیدوارم آنقدر واکسن تولید و وارد کشور بشود که دیگر دغدغه کسی تأمین واکسن نباشد و مانند آب خوردن همه به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

این هنرمند در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه بخشی از بودجه سینما باید به معیشت سینماگران بیکار و خانه نشین اختصاص داده شود تصریح کرد: در حوزه معیشتی سال ها است که ما شاهد هیچ عملکرد مثبتی از سوی مسئولان فرهنگی نبوده ایم و باید نگاه جدی تری در این حوزه وجود داشته باشد. خوشبختانه سینمای ما که در آن رقم های نجومی جا به جا می شود پتانسیل آن را دارد که بخشی از بودجه ها را برای معیشت هنرمندان کنار بگذارد و این وظیفه متولیان فرهنگی و هنری است که توجه ویژه ای به هنرمندان به ویژه پیشکسوتان این حوزه داشته باشند که سال های عمر و جوانی شان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.