شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۲۱

خاکپاش: عدم جذابیت و محتوای نازل کالاهای فرهنگی و هنری باعث رو آوردن مردم به فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای شده است/ باندبازی در سینما بیداد می کند!

هما خاکپاش

سینماپرس: هما خاکپاش بازیگر سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: عدم جذابیت و محتوای نازل کالاهای فرهنگی و هنری باعث رو آوردن مردم به فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای شده است و انتظار هنرمندان از رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم و یکایک دولتمردان این است که با سیاست گذاری صحیح و اصولی کاری کنند تا آثار فاخر و ارزنده در سینمای کشور تولید شود تا مردم جذب این آثار شوند و میل شان برای تماشای فیلم ها و سریال های خارجی که هیچ قرابتی با فرهنگ ما ندارند کمتر شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «مادرم گیسو» و «ازدواج صورتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه در این سال ها درهای سینما به روی هر عشق فیلمی باز شده و هر کسی از گرد راه نرسیده بدون داشتن تجربه و تخصص و سواد و مهارت کافی به عنوان بازیگر یا کارگردان مبادرت به خلق اثر هنری می کند و این اتفاق نیز باعث تنزل کیفی آثار و دوری بیشتر مخاطبان از تولیدات داخلی شده است.

وی ادامه داد: این مایه تأسف است که کسانی وارد عرصه های تولید و حتی مدیریتی سینما یا حتی تلویزیون شده اند که الف را از ب تشخیص نمی دهند؛ این ها باعث کسادی بازار هنرمندان واقعی و متعهد شده اند.

خاکپاش سپس خطاب به دولتمردان دولت سیزدهم اظهار داشت: ما عاجزانه از شما خواستاریم که فکری برای قدیمی ها و پیشکسوت های سینما و تلویزیون بکنید که سال های جوانی شان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کردند و امروز دیگری کسی به یاد آن ها نیست و همه در کنج عزلت نشسته اند و یک به یک می میرند! امیدوارم شما برخلاف مدیرانی که طی سال های اخیر اداره سینمای کشور را در دست داشتند حداقل برایتان این دغدغه وجود داشته باشد که ما چطور زندگی می کنیم؟ در این وانفسای اقتصادی و این رکود و بیکاری مطلق چطور روزگار می گذرانیم و حالمان چطور است.

این سینماگر با تأکید بر اینکه باندبازی در سینما بیداد می کند تصریح کرد: متأسفانه طی سال های اخیر ما از عدم مدیریت کارآمد در سینما رنج بسیار بردیم؛ مدیرانی در این سال ها رأس کار بودند که یا اطلاعی از دنیای سینما نداشتند و یا تنها بر اساس باندبازی و رفیق بازی کار می کردند.

وی در پایان این گفتگو خطاب به رئیس جمهور دولت سیزدهم اظهار داشت: امیدوارم جنابعالی مدیری برآمده از دل فرهنگ و هنر را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب کنید و ایشان نیز مدیری برآمده از دل سینما که خودش دغدغه مند و سینه سوخته سینما باشد را برای اداره سازمان سینمایی در نظر بگیرند تا شاید از این رهگذر و با یک برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب و اصولی بتوانیم شاهد تحولات مثبت در سینمای کشور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.