دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

با اجراهای محیطی؛

درهای مرکز تئاتر کانون پرورش فکری روی مخاطبان گشوده می‌شود

مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: چراغ نمایش‌های مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجراهای محیطی ویژه کودکان و نوجوانان به‌ زودی روشن می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سعید زین‌العابدین معاون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، هنر تئاتر در گروه مشاغل دو قرار گرفت و از این پس فعالیت این گروه در تماشاخانه‌های تئاتر، تا زمان وضعیت زرد و نارنجی در کشور بلامانع است.

وی افزود: مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری نیز تماشاخانه‌های خود را در شرایطی روی مخاطبان می‌گشاید که شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند تب‌سنجی از کارکنان، مراجعه‌کنندگان و تماشاگران و ضد عفونی سالن‌ها با برنامه‌ای منظم و روزانه با جدیت اجرا خواهد شد.

زین‌العابدین یادآور شد: اهدای ماسک بهداشتی به تماشاگران در بدو ورود به سالن‌های نمایش، مناسب‌سازی سیستم تهویه هوا و کاستن ظرفیت سالن‌ها به یک سوم با توجه به رعایت فاصله اجتماعی در هر اجرا ۵۰ تماشاگر از جمله این تمهیدات است.

معاون مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون همچنین در مورد استقرار راهنمایان سلامت در زمان اجرا در سالن‌ها توضیح داد: همکاران ما به عنوان راهنمای سلامت از آغاز تا پایان اجرا در سالن نمایش حضور خواهند داشت و در صورت مشاهده هر گونه رعایت‌ نکردن فاصله اجتماعی، استفاده نکردن از ماسک و … اقدام‌های لازم را انجام می‌دهند.

زین العابدین تصریح کرد: در نخستین گام، اجراهای فضای باز به صورت رایگان در محوطه‌ بیرونی مرکز تئاتر واقع در پارک لاله صورت می‌گیرد که تلاش می‌شود با این گام چراغ تئاتر در این مرکز در هفته آغازین تابستان روشن شود. زمان و ساعت دقیق اجراها نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

معاون مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری در پایان درباره نحوه انتخاب گروه‌های نمایشی برای اجرا نیز گفت: علاوه بر اجراهای فضای باز، این مرکز میزبان نمایش‌های صحنه‌ای در سالن‌های گلستان و بوستان خواهد بود. سال گذشته با آغاز شیوع بیماری کرونا، اجرای تعدادی از نمایش‌ها به‌اجبار متوقف شد و تعطیلی سالن‌های نمایشی در این یک سال و چند ماه مانع از انجام تعهدات اجرایی آنان شد. بنابراین اولویت برنامه‌ریزی برای از سرگیری اجراها با این گروه‌هاست.

برخی از فعالیت‌های ۶۰ گانه‌ مراکز کانون پرورش فکری که با آغاز شیوع کرونا به حالت مجازی درآمده بود نیز رفته‌رفته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نیز رعایت نکات ایمنی، در سطح استان‌ها در حال بازگشایی است. همچنین، مراکز و کتابخانه‌های سیار کانون نیز با حضور در فضاهای باز شهری و روستایی، بر حجم فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود افزوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.