شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۱۱

کرمیان: سیدبزرگوار آیت الله رئیسی، امروز تمام چشم امید ما اهالی سینما به شما است/ در ۸ سال دولت تدبیر و امید هیچ تدبیر و امیدی برای بهبود زندگی و کار ما صورت نگرفت!

ایمان کرمیان

سینماپرس: ایمان کرمیان رئیس انجمن جلوه های ویژه میدانی سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: سیدبزرگوار حضرت آیت الله رئیسی، امروز تمام چشم امید ما اهالی سینما به شما است؛ ما نه خانه داریم، نه پول، نه کار، نه احترام!؛ تمنا می کنم حرف ها و درد دل های ما را بشنوید و با انتصاب یک وزیر جوان پرانرژی و با انگیزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نور امید را در دل های ما زنده کنید؛ سید بزرگوار ما به شما امید داریم همانطور که سیستم قضا را درست کردید اوضاع اقتصاد و فرهنگ را نیز اصلاح بفرمایید این کار دشواری است اما هم جنابعالی همتش را دارید و هم ما با همه وجودمان در کنار شما هستیم.

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «یدو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در ۸ سال دولت تدبیر و امید هیچ تدبیر و امیدی برای بهبود زندگی و کار ما صورت نگرفت این در حالی بود که وقتی این دولت روی کار آمد خیلی از سینماگران خوشحال بودند چرا که فکر می کردند اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر کشور رخ خواهد داد.

وی یادآور شد: در آن روزگاران یکی از دغدغه های ما بازگشایی خانه سینما بود و خوش بین بودیم که اتفاقات خوبی برای سینما می افتد چون وعده های زیادی داده شده بود اما متأسفانه بعدها دیدیم هیچ اتفاق خوبی برای ما رخ نداد.

کرمیان با بیان اینکه ما امید داشتیم دردهای مان واکاوی و حرف های مان مورد توجه مدیران فرهنگی و سینمایی قرار بگیرد اظهار داشت: ما انتظار داشتیم دولت تدبیر و امید به وعده های خود عمل کند و به ما امید دهد اما هر روز دریغ از دیروز! متأسفانه نه تنها هیچ امیدی داده نشد که روز به روز از میزان امید ما کاسته شد.

این سینماگر سپس خطاب به یکایک مدیران فرهنگی و سینمایی کشور متذکر شد: آقایان خودتان به پشت سرتان نگاهی بیندازید و ببینید در دولت تدبیر و امید چه کاری انجام دادید؟ شما انتقاد داشتید که چرا در دولت آقای احمدی نژاد پول های زیادی صرف ساخت فیلم های فاخر می شود اما خودتان آمدید و سینما را به سمت کمدی های سطح پایین سوق دادید و کمترین حمایتی از تولید فیلم های استراتژیک و جنگی نکردید.

وی خاطرنشان کرد: مبحث مهم بیمه ما همچنان معطل ماند؛ عیدی هایی که ما در دولتآقای احمدی نژاد می گرفتیم و بخشی از زخم های زندگی مان را مرهم می گذاشت در دولت تدبیر و امید قطع شد! این در حالی بود که توزیع عادلانه عیدی در آن روزگار بسیار ضروری بود. در آن زمان رقم ۴۰۰ هزار تومان رقم بسیار بالایی بود که ما با آن کل هزینه پوشاک و خوراک خانوارمان را تأمین می کردیم اما شما حتی از همین کار هم در دولت تدبیر و امید دریغ کردید!

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «درخت گردو» و «سمفونی نهم» تأکید کرد: شما حتی حاضر نشدید اندک مبلغ ناچیزی که سالانه توسط وزارت ارشاد به خانه سینما داده می شد را به صورت عادلانه میان ۵۲۰۰ عضو خانه سینما تقسیم کنید!

کرمیان در پایان این گفتگو تصریح کرد: حرف و درد دل بسیار زیاد است و در یک مصاحبه مجال گفتنش نیست! اما همینقدر باید عنوان کنم که خود بنده در این سال ها مجبور شدم از تهران به پردیس مهاجرت کنم چرا که نمی توانستم دیگر اجاره منزل در تهران را بدهم؛ تازه بنده سر کار هستم وای به حال کسانی که سال ها است کاری نکرده اند و بیکار و خانه نشین هستند. من امیدوارم حضرت آیت الله رئیسی تدبیری ویژه برای رفع این بحران معیشتی از زندگی هنرمندان داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.