چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

انتظارات هنرمندان از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر/۱۰

صفوی: حضور آیت الله رئیسی در مقام ریاست جمهوری فرصتی مغتنم برای مبارزه با باندبازان و رانت خواران در سینما است/ امیدوارم ایشان تدبیری ویژه برای رفع بحران معیشتی سینماگران داشته باشند

زهره صفوی

سینماپرس: زهره صفوی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: حضور آیت الله رئیسی در مقام ریاست جمهوری فرصتی مغتنم برای مبارزه با باندبازان و رانت خواران در سینما است چرا که همه ما به خوبی با قدرت، جسارت و شجاعت ایشان آشنا هستیم و در ایامی که ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشتند دیدیم که چطور با دزدان و اختلاس گران برخورد می کردند و امیدواریم حالا در مقام ریاست جمهوری بیش از گذشته بتوانند در راستای گسترش عدالت در کشور گام بردارند.

بازیگر فیلم های سینمایی «دیگه چه خبر؟» و «پاک باخته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قدم آیت الله رئیسی برای همه ما مبارک است و بنده امیدوارم ایشان در پناه خدای متعال و حضرت ولیعصر (عج) بتوانند تغییرات مثبتی را در جامعه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بی شک جد مطهر ایشان هدایت گرشان بوده، هست و خواهد بود و همه ما زین پس می توانیم با خیالی راحت در سایه مدیریت ایشان روزگارمان را سپری کنیم. بنده امیدوارم امیدوارم ایشان تدبیری ویژه برای رفع بحران معیشتی سینماگران داشته باشند و هنرمندان را هرگز از یاد نبرند.

صفوی سپس با بیان اینکه سال ها است به هنرمندان پیشکسوت، بیکار و خانه نشین هیچ توجهی نمی شود اظهار داشت: در این سال ها همه چیز تنها برای قشر خاصی در سینما بوده و تنها عده ای خاص از تمامی مواهب سینما بهره برده اند و این اتفاق بسیار تلخی است که امیدواریم در دولت سیزدهم با توجه ویژه آیت الله رئیسی و مدیران فرهنگی ایشان از بین برود.

این سینماگر خاطرنشان کرد: من امیدوارم دولتمردان جدید تدبیری عاجل داشته باشند تا سینماگران از وضعیت فلاکت بار کنونی نجات پیدا کنند؛ البته منظور از سینماگران هنرمندان قدیمی و متعهد و کاربلد هستند که از جفای روزگار خانه نشین شده اند نه کسانی که یک شبه وارد سینما شده و به شهرت رسیده اند و پول های نجومی از سینما در آورده اند! ما هنرمندان قدیمی از یادها رفته ایم اما همین امثال ما اگر نبودیم و دهه های متمادی از عمرمان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف نمی کردیم امروزه این قبیل هنرمندان جوان هم نمی توانستند جایگاهی در سینما داشته باشند.

بازیگر فیلم های سینمایی «چهره» و «سفر پر ماجرا» در خاتمه اظهاراتش تصریح کرد: در سال های اخیر پارتی بازی و باندبازی در سینما بیداد می کرد و اغلب هنرمندان بی خانمان و بی خرجی شدند؛ در زمانه ای که ارزان ترین میوه کیلویی ۶۰ هزار تومان است و ما با یک حقوق بخور نمیر و جزئی روزگار می گذرانیم ایشان باید دستور دهند تا مسئولان فرهنگی به فکر ما باشند و باری که بر شانه های ما سنگینی می کند را سبک نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.