سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

تهیه‌کننده برنامه عنوان کرد:

«بدون توقف» کمترین ممیزی را تاکنون در بین برنامه‌های تلویزیونی داشته است

برنامه تلویزیونی «بدون توقف»

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «بدون توقف» درباره ملاحظاتی که باید در فرآیند تولید یک برنامه انتخاباتی و چالشی در فضای انتخابات مدنظر قرار بگیرد، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، رضا غلامحسین‌نژاد تهیه‌کننده برنامه «بدون توقف» درباره چالش‌های ساخت برنامه با فضای سیاسی و انتخاباتی به مهر بیان کرد: همواره برنامه‌های سیاسی ملاحظات خودش را داشته و دارد به طور مثال هماهنگی مهمان از چالش‌های مهم برنامه‌های تلویزیونی بوده چرا که انتخاب مهمان تأثیر بسزایی در کیفیت برنامه تلویزیونی دارد.

وی ادامه داد: انتخاب مهمان در شرایط کرونا سختی‌های مضاعفی پیدا کرده است اما برنامه «بدون توقف» با اقبالی که در مخاطبان جوان پیدا کرده است خدا را شکر توانسته طیف‌های مختلف را برای گفتگو و چالش‌های انتخاباتی جذب کند و شما این موضوع را در برنامه‌های اخیر که با همراهی و استقبال طیف‌های مختلف سیاسی همراه بوده مشاهده می‌کنید.

برنامه‌های چالشی بدون معضل نیست

این تهیه‌کننده یادآور شد: در بحث تولید مشکلات و سختی‌های فراوانی وجود دارد چرا که برنامه‌های چالشی نمی‌تواند بدون معضل باشد مثلاً گرم شدن بحث‌ها گاهی آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند که فرم برنامه و تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد بخصوص اگر جوانان شرکت کنندگان آن برنامه باشند.

غلامحسین‌نژاد درباره برنامه انتخاباتی اخیر خود که مناظره بین جوانان اصولگرا و اصلاح‌طلب بود توضیح داد: همیشه مناظرات دوحزبی و دو به دو گفتمانی جذاب بوده و اینکه در صدا و سیما در شبکه ۳ جوانان و آینده‌سازان کشور از هر طیف و تفکری حضور پیدا کنند و بدون سانسور و آزادانه و شفاف در مورد دغدغه‌ها و شبهات ذهنی خود گفتگو کنند اتفاقی بزرگ و بی‌نظیر است چرا که ذات گفتگو کردن کدورت‌ها، سوء‌تفاهم‌ها و شبهات را از بین می‌برد این مناظره نیز در نوع خود بسیار بی نظیر بود چرا که این مدل می‌تواند آینده‌ای روشن در مقابل جوانان این مرز و بوم قرار دهد. گفتمانی که موافق و مخالف را، اصولگرا و اصلاح طلب را در کنار هم جمع کرده و در فضایی روشن و دوستانه به گفتگو و طرح شبهات و دغدغه‌های خود دعوت می‌کند.

کمترین ممیزی را داشتیم

تهیه کننده «بدون توقف» درباره ممیزی شدن مناظره‌ها در برنامه عنوان کرد: «بدون» توقف برنامه‌ای است که کمترین ممیزی را تاکنون در بین برنامه‌های تلویزیونی داشته است و این را در بحث‌های داغ این چند روز می‌توانید به وضوح مشاهده کنید.

این تهیه کننده درباره حساسیت‌های ممکن روی برنامه‌هایی از این دست نیز گفت: مناظره‌ها اصولاً دارای چالش‌های فراوانی بوده و میدان زد و خوردهای گفتمانی و بعضاً بی اخلاقی‌های سیاسی بوده است. ما هم در ابتدای امر با همین نگرانی روبرو بودیم ولی این موضع در چالش‌های جوانانه برنامه اخیر مشاهده نمی‌شود چرا که در «بدون توقف» همه باید به فکر و رأی طرف مقابل احترام بگذارند و حرف‌های یکدیگر را بشنوند و در فضایی عادلانه و به دور از غرض‌ورزی گفتگو کنند.

وی با اشاره به رعایت ملاحظاتی اضافه کرد: قطعاً اینها ملاحظاتی است که برای حفظ شأن شرکت‌کننده‌ها و کسانی که در برنامه حضور ندارند ولی نامشان برده می‌شود، در نظر گرفته شده که خدای ناخواسته حقی ضایع نشود.

تهیه کننده «بدون توقف» در پایان بیان کرد: ملاحظه دیگر خودسانسوری است که بعضاً در بین جوانان دیده می‌شود و همچنین چالشی بودن و رعایت عدل و انصاف در گفتگو و رعایت ادب و اخلاق است و اینکه جوانان بتوانند به دور از تنش‌های مضر و بی‌اخلاقی‌های سیاسی با هم گفتگو کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.