دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

ادامه واکنش‌ها به تولید «آنها خود ما هستند»؛

واکنش اعتراضی مسلمانان نیوزیلندی‌ به دستپخت جدید هالیوود

فیلم سینمایی «آنها خود ما هستند»

سینماپرس: خبر ساخت فیلم کشتار کرایست چرچ، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند و مردم این کشور را عصبانی کرد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از گاردین، ساخت فیلم کشتار کرایست چرچ، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند را عصبانی کرد.

برنامه ریزی برای ساخت یک فیلم هالیوودی با تمرکز بر واکنش نخست وزیر «جاسیندرا آردرن» در برابر حملات تروریستی مسجد کرایست چرچ و اصل قرار دادن آن و فرع قرار دادن فاجعه ای که برای مسلمانان این کشور رخ داد، باعث ناامیدی و انزجار در نیوزیلند شده است.

منتقدان می گویند ساخت فیلمی بر اساس سخنان «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند در واکنش به تراژدی «کرایست چرچ» مادامیکه مسلمانان این کشور هنوز خاطره غم انگیز حمله یک سفیدپوست به مسجدی در این کشور و کشتن نمازگزاران را فراموش نکرده اند، کار پسندیده ای نیست.

طبق گفته های هالیوود ریپورتر، در این فیلم با عنوان «They Are Us»(آنها خود ما هستند) قرار است بازیگر استرالیایی «رز بیرن» در نقش آردرن بازی کند و خط اصلی داستان از یکی از سخنرانی های آردرن برداشت شده است. «اندرو نیکول»، فیلمساز نیوزلندی، کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و کمپانی آمریکایی «فیلم نیشن» مراحله پیش تولید این پروژه را آغاز کرده است.

خانم آردرن در مصاحبه ای گفت که هیچ مشاوره ای برای ساخت این فیلم ارائه نمی شود و وهیچ کمکی به هر شکلی به این پروژه نخواهد شد.

یک سفیدپوست افراطی اهل استرالیا در سال ۲۰۱۹ در حمله به دو مسجد و نمازگزاران آن در شهر «کرایست چرچ» ۵۱ نمازگزار را به کام مرگ فرو برد. این قاتل که مرتکب قتل عام شده، طبق قوانین نیوزیلند تنها به حسب ابد محکوم شد و در حال حاضر دوران زندان خود را سپری می کند.

در پی حمله تروریستی ۱۵ مارس سال ۲۰۱۹ به مسجد «النور» و مسجدی دیگر در محله «لینوود» شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند حین اقامه نمازجمعه، ۵۱ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

نخست‌وزیر نیوزیلند بلافاصله پس از این حمله، ضمن محکومیت شدید آن و ابراز همدردی با مسلمانان و بازماندگان، قول داد که قوانین مالکیت و حمل سلاح در این کشور را اصلاح کند. دولت این کشور نیز در همین راستا با ممنوعیت تملک و حمل سلاح‌های نیمه اتوماتیک و نظامی موافقت کرد.

از آن زمان احترام و تکریم جایگاه مسلمانان نیوزیلند در دستور کار خانم آردرن قرار گرفت. او هر سال در ابتدای ماه رمضان این ماه مبارک را به مسلمانان کشورش تبریک می گوید و اذان از رادیو تلویزیون دولتی نیوزیلند نیز پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.