یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

اصرار به برگزاری جشنواره ای بی خاصیت در روزهای پایانی دولت بنفش؛

برگزاری یک «شو» با عنوان جشنواره کودک توسط اغیار برای هزینه کردن بودجه های بیت المال تا آخرین لحظه/ قاطبه سینماگران: باندبازی و رانت خواری در سینمای کودک و نوجوان بیداد می کند!

علیرضا تابش در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: در حالی که مدیران سینمایی درست در روزهای اوج شیوع کرونا در نیمه دوم سال ۱۳۹۹، علیرغم اعتراضات و انتقادات گسترده سینماگران و اصحاب رسانه مبادرت به برگزاری «شو» ی جشنواره کودک کردند و بودجه های میلیاردی از بیت المال را هدر دادند اینک شنیده ها حاکی از آن است که تصمیم دارند در روزهای باقی مانده عمر دولت و تا قبل از فرارسیدن ماه های محرم و صفر در تابستان پیش رو بار دیگر مبادرت به برگزاری این «شو» ی پوچ و توخالی کرده و بیت المال را تا آخرین لحظه مصرف نمایند!

به گزارش سینماپرس یک منبع آگاه که تمایل نداشت نامش فاش بشود در این راستا به خبرنگار سینماپرس گفت: رئیس سازمان سینمایی شخصاً با این اتفاق مخالف است اما سایر افراد به خصوص مسئولان بنیاد سینمایی فارابی نسبت به برگزاری این جشنواره به صورت فیزیکی اصرار دارند.

بر اساس شنیده ها قرار است این جشنواره در مردادماه سال جاری به صورت همزمان در تهران و اصفهان برگزار شود و حتی امکان دارد علیرغم شیوع گسترده ویروس منحوس کرونا اهالی رسانه و هنرمندان نیز برای حضور در شهر اصفهان دعوت شوند!

حال باید منتظر ماند و دید آیا ستاد ملی مقابله با کرونا باز هم در راستای برگزاری این جشنواره در روزهای کرونایی و دوران شدید کمبود واکسن باز هم عملکردی منفعلانه خواهد داشت و یا اینکه اجازه برگزاری فیزیکی این رویداد که بی تردید می تواند باعث ایجاد موج جدیدی از کرونا شود را می گیرد!؟

نکته قابل تأمل در خصوص برگزاری این جشنواره خنثی و بی بازدده این است که طی یک سال و نیم گذشته اوضاع تولید آثار سینمایی به دلیل شیوع ویروس کرونا چندان مطلوب نیست و در حالی که تنها حدود ۷ ماه از برگزاری جشنواره قبلی فیلم کودک می گذرد قطعاً تعداد آثار قابل ملاحظه ای برای حضور و رونمایی در این جشنواره تولید نشده است و مشخص نیست دلیل اصرار برای برگزاری این رویداد بودجه بربادده و زائد چه چیزی جز هدر دادن بیت المال می تواند باشد؟

از سوی دیگر طی سال های اخیر اکثریت قریب به اتفاق فعالان سینمای کودک و نوجوان بارها تأکید کرده اند که باندبازی و رانت خواری در سینمای کودک و نوجوان بیداد می کند! این دسته از سینماگران متذکر شدند: صرف چنین بودجه هایی برای برگزاری یک جشنواره بی دستاورد در حالی که امکان تولید و اکران آثار مناسب سینمای کودک فراهم نیست موجب حیرت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.