سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

روی آنتن شبکه مستند؛

نقد «سرزمین عسل» در «به اضافه مستند»

«به اضافه مستند»

سینماپرس: جدیدترین قسمت از برنامه به اضافه مستند با پخش و بررسی مستند «سرزمین عسل» به تلویزیون می‌آید. این مستند نامزد اسکار سال ۲۰۱۹ بود.

به گزارش سینماپرس، بیست و نهمین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «سرزمین عسل» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

مستند سرزمین عسل به کارگردانی «تامارا کوتفسکا» و «لیوبومیر استفانوف» در مورد زندگی یک زن زنبوردار روستایی به نام «هاتیزه موراتووا» است. این فیلم مستند پرتره‌ای جذاب و نگاهی نزدیک به موضوع از یک زن مصمم است که سعی دارد در این دنیا گلیم خودش را از آب بیرون بکشد!

این فیلم در نود و دومین دوره جوایز اسکار در دو رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان و بهترین مستند نامزد شده ‌است. ساخت سرزمین عسل بیش از ۳ سال زمان برده است و حدود ۴۰۰ ساعت فیلم‌برداری این مستند طول کشیده شده است.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور مسعود فراستی، منتقد سرشناس سینما برگزار می‌شود. او با موضوع نقد در سینمای مستند صحبت می‌کند. این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۱۴ خرداد ساعت ۱۵ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.