سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

با افزایش سطح درگیری‌ و گسترش اعتراضات؛

«تام کروز» تمام جوایز «گلدن گلوب»خود را پس داد

تام کروز

سینماپرس: دومینوی فروریختن انجمن مطبوعات خارجی هالیوود ادامه دارد و این بار تام کروز جوایز گلدن گلوبش را پس داد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، در اعتراض به جنجالی که دامن گلدن گلوب را برای رعایت نکردن تنوع نژادی در اعضای این انجمن گرفته است، تام کروز نیز سه جایزه گلدن گلوبش را پس داد. وی برای فیلم‌های «متولد چهارم جولای»، «مگنولیا» و «جری مگوایر» برنده گلدن گلوب شده بود.

این بالاترین اعتراضی است که در ماه‌های اخیر از سوی یک بازیگر انجام می‌شود. پیش از وی اسکارلت جوهانسون و مارک رافلو اعتراض خود را نسبت به سازمان‌دهندگان این جوایز ابراز کرده و از صنعت سینما خواسته بودند حمایت خود را تا زمان تغییر از این جوایز دریغ کنند.

گفته شده کروز این سه جایزه را روز پیش (دوشنبه) به دفتر انجمن فرستاده است.

این در حالی است که پس از بایکوت این جوایز از سوی نتفلیکس، آمازون و وارنر میدیا، ان‌بی‌س که پخش مستقیم این مراسم را برعهده دارد، دیروز اعلام کرد برای سال ۲۰۲۲ این مراسم را پوشش نمی دهد و انتظار دارد تا این سال صرف ایجاد تغییرات شود.

کروز علاوه بر کسب سه جایزه برای فیلم‌های «آخرین سامورایی»، «تندر استوایی»، «چند مرد خوب» و «کسب‌وکار پرخطر» نیز نامزدی گلدن گلوب را کسب کرده بود.

با انتشار این خبر ایوا دوورنی کارگردان آفریقایی-آمریکایی در توییتر از کروز تجلیل کرد و نوشت: وقتی تام کروز جوایز گلدن گلوبش را که برای «جری مگوایر»، «مگنولیا» و «متولد چهارم جولای» گرفته در یک جعبه به انجمن پس داد به این وسیله به تبعیض جنسیتی، نژادپرستانه و تعصب اعتراض کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.