یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی؛

کرمان بار دیگر میزبان «جشنواره موسیقی نواحی» شد

جشنواره موسیقی نواحی ایران

سینماپرس: چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی هم در کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، برگزاری مکرر جشنواره موسیقی فجر در استان کرمان و ممانعت از برگزاری آن به صورت چرخشی در سایر استان‌ها، همواره امری پرسش برانگیز بوده است.

پرسشی که قبلا توسط دبیر اجرایی پیشین جشنواره موسیقی نواحی پاسخ داده شده است. سورج یاسایی درباره علت این تصمیم به ایسنا گفته بود: «جشنواره به بودجه سنگینی نیاز دارد، در جشنواره‌ای که در دوره سیزدهم برگزار شد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ بخشی از بودجه جشنواره را پرداخت نکرد و کلیه بودجه را خود استان کرمان تأمین کرد. در دوره دوازدهم نیز ۷۰ درصد از بودجه جشنواره را استان کرمان پرداخت کرد. از طرفی این مسئله همانند این است که بگوییم چرا جشنواره فیلم کن، در کن برگزار می‌شود. در واقع جشنواره موسیقی نواحی کرمان به یک بِرند تبدیل شده است و برخی آن را به عنوان جشنواره موسیقی کرمان می‌شناسند.»

اکنون محمدعلی مرآتی، دبیر فعلی جشنواره موسیقی نواحی کرمان درباره برگزاری این دوره از جشنواره در کرمان گفت: موضوع استان محل برگزاری جشنواره در شورای سیاستگزاری مطرح شد. طبق ارزیابی‌های انجام شده در شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، پیشنهاد شد که کرمان میزبان جشنواره باشد. این پیشنهاد با توجه به بررسی‌ این شورا از عملکرد مناسب دوره‌های گذشته این جشنواره در کرمان و قابلیت‌های مهم فرهنگی و هنری این استان ارایه شد و فکر می‌کنیم که امسال هم کرمان می‌تواند میزبان خوبی برای این جشنواره باشد.

او ادامه داد: در مرحله بعد این پیشنهاد شورا به دفتر موسیقی و سپس معاونت هنری اعلام شد. همزمان استاندار محترم کرمان نیز در دو هفته اخیر در معاونت امور هنری وزارت ارشاد حضور یافتند و در گفتگو با معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی آمادگی کرمان را برای میزبانی از جشنواره موسیقی نواحی اعلام در سال جاری در کرمان اعلام کردند. بنابراین با توجه به نظر پیشنهادی شورای سیاستگذاری و نیز اعلام آمادگی استان کرمان، تصمیم معاونت امور هنری بر برگزاری جشنواره در کرمان در سال جاری است. به زودی فراخوان جشنواره اعلام می‌شود و اطلاعات دقیق تری از جزییات برگزاری جشنواره منتشر خواهد شد. زمان جشنواره نیز پس از هماهنگی با استان اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.