شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

افزایش بی رویه نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها/۶

بابائیان: دولت باید به جای برگزاری جشنواره های بودجه بربادده، بی خاصیت و زائد، مبالغ هنگفت این رویدادها را به عنوان سوبسید در اختیار تهیه کنندگان و سینماداران قرار دهد

داریوش بابائیان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داریوش بابائیان تهیه کننده سینما در خصوص افزایش بی رویه نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها که با انتقادات گسترده ای از سوی مردم و سینماگران روبرو شده گفت: دولت باید به جای برگزاری جشنواره های بودجه بربادده، بی خاصیت و زائد، مبالغ هنگفت این رویدادها را به عنوان سوبسید در اختیار تهیه کنندگان و سینماداران قرار دهد تا تهیه کنندگان و سینماداران متضرر نشوند و پس از آن قیمت بلیت سینماها کاهش چشمگیر پیدا کند تا عموم مردم بتوانند در این بحران اقتصادی از سینما استفاده کنند و فرهنگ و هنر از سبد کالای هیچ خانواری حذف نشود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خواستگار محترم» و «یک فراری از بگبو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید برای بخش عمده ای از اقشار جامعه بسیار سخت است که بخواهند در این بحران اقتصادی برای تماشای یک فیلم ۳۰ هزار تومان هزینه کنند؛ این وظیفه دولت است که کاری انجام دهد که هم به نفع سینماگران و سرمایه گذاران تولیدات سینمایی باشد و هم به نفع مردم و این اتفاق تنها با اختصاص سوبسید به سینماداران و تهیه کنندگان حاصل می شود.

وی ادامه داد: امروزه سینمای ایران رسماً نابود شده؛ نه اینکه شرایط کرونایی باعث این اتفاق باشد چرا که پیش از کرونا هم ما شاهد بودیم فیلم ها دیگر دخل و خرج شان به هم نمی خورد و اغلب سرمایه گذاران و تهیه کنندگان با شکست شدید مالی روبرو می شدند.

بابائیان خاطرنشان کرد: بگذریم از عده ای افراد که با پولشویی وارد سینما و شبکه نمایش خانگی شده اند و سود و زیان برایشان مهم نیست؛ تهیه کنندگان اصیل و قدیمی سینما امروزه همه متضرر شده اند؛ خود بنده مدت ها است ۴ فیلم آماده نمایش دارم اما معطل مانده ام و نمی دانم باید با این ۴ فیلم چه کنم؟

این تهیه کننده پیشکسوت تأکید کرد: همه ما امروزه در یک بلاتکلیفی صرف به سر می بریم؛ این وظیفه مدیران است که با سیاست گذاری اصولی و مناسبی تدبیری برای این بحران عجیب داشته باشند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «رنگ شب» و «شور عشق» با انتقاد شدید از بی تدبیری دولت در حوزه اقتصاد اظهار داشت: من نمی دانم مسئولان چطور روز به روز همه چیز را گران و گران تر می کنند؟ آیا یک بار از خود سوأل کرده اند که مردم باید از کجا پول دربیاورند تا بتوانند حداقل های زندگی شان را تأمین کنند و کمرشان زیر بار مشکلات شدید اقتصادی خم نشود؟

وی متذکر شد: دولت باید از ۱۴ ماه پیش تدبیری می کرد تا مردم در روزهای کرونایی بتوانند به صورت نیم بها و رایگان در خانه های شان از فیلم ها و تولیدات فرهنگی و هنری استفاده کنند؛ دولت باید تدبیری می کرد تا کالای فرهنگی سالم به دست مخاطبان می رسید که آن ها به سمت کالای فرهنگی غربی و ناسالم گرایش پیدا نکنند اما افسوس که هیچ یک از این اتفاقات را شاهد نبودیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.