شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

افزایش نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها/۱

عباسی: افزایش قیمت در سینما و پلتفرم ها به معنای راندن هرچه گسترده تر اقشار ضعیف و متوسط از حوزه فرهنگی است/ رفتار پلتفرم ها مانند کسانی است که در بحران کرونا مبادرت به احتکار ماسک می کردند!

پیمان عباسی در نشست خبری فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش»

سینماپرس: پیمان عباسی فیلمنامه نویس مطرح سینما در خصوص افزایش بی رویه نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها که با انتقادات گسترده ای از سوی مردم و سینماگران روبرو شده گفت: افزایش قیمت در سینما و پلتفرم ها به معنای راندن هرچه گسترده تر اقشار ضعیف و متوسط از حوزه فرهنگی است؛ گویا تصمیم برخی سیاست گذاران این است که تنها اقشار مرفه جامعه امکان استفاده از تولیدات فرهنگی و هنری را داشته باشند و این مسأله ای بسیار متأثرکننده و شوک آور است چرا که در این بحران اقتصادی کنونی تمامی مدیران فرهنگی باید تدبیری اندیشه کنند تا کالای فرهنگی راحت تر و با قیمت ارزان تر در اختیار مردم قرار بگیرد و همه آحاد افراد جامعه امکان استفاده یکسان و عادلانه از تولیدات فرهنگی و هنری را داشته باشند.

فیلمنامه نویس فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «زهرمار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرگونه افزایش قیمت در هزینه اشتراک پلتفرم ها و قیمت بلیت سینماها یک سوءاستفاده صرف است. رفتار مدیران برخی پلتفرم ها مانند کسانی است که در بحران کرونا مبادرت به احتکار ماسک می کردند و سلامت افراد جامعه را به خطر می انداختند.

وی ادامه داد: در این بحران شدید اقتصادی چنین رفتاری تنها باعث دوری هرچه گسترده تر طبقات متوسط و فرودست جامعه از حوزه فرهنگ و هنر می شود و این اتفاق از انصاف و عدالت به دور است!

عباسی با تأکید بر اینکه مردم امروزه چیزی برای تماشا ندارند و افزایش بی رویه قیمت بلیت سینماها و نرخ اشتراک پلتفرم ها باعث سوق دادن آن ها به سمت دانلودهای غیرقانونی و یا تماشای شبکه های ماهواره ای می شود اظهار داشت: تلویزیون که متأسفانه سریال های جذاب پخش نمی کند، از سینماها هم که به دلیل بحران کرونا چندان استقبالی صورت نمی گیرد و در این وانفسا چشم امید مردم به همین پلتفرم ها بود که بتوانند ساعتی خود و خانواده شان را سرگرم کنند اما افسوس که بی تدبیری های فراوان این امید را هم ناامید کرد.

این سینماگر متذکر شد: بنده شخصا دیگر هرگز اشتراک این پلتفرم ها را نمی خرم چرا که خرید اشتراک آن ها هیچ ارزشی ندارد. عموم مردم باید این کار را بکنند تا پلتفرم ها بعد از ریزش شدید مخاطبان به اشتباه خود پی ببرند.

وی متذکر شد: وقتی مردم می توانند چندین قسمت از یک سریال را در یک دی وی دی غیرقانونی با مبلغی در حدود ۵ هزار تومان خریداری کنند چرا باید بیایند و حق اشتراک چند صد هزار تومانی به فلان پلتفرم بپردازند؟ طبیعی است که با این رفتار استقبال مردم از دانلود غیرقانونی بیشتر می شود و مسبب اصلی این اتفاق هم کسانی هستند که چشم خود را به جیب مردم دوخته و درصدد سوء استفاده از آن ها هستند.

عباسی تأکید کرد: همه چیز می بایست بر اساس نرخ تورم افزایش یابد. مثلا اگر امسال نرخ تورم در کشور ۲۰ درصد است قیمت ها نیز باید ۲۰ درصد رشد کنند اما برخی قیمت ها ۲۲۰ درصد رشد کرده اند و این بسیار تلخ است و تلخ تر از این اتفاق اینکه هیچ نهادی وجود ندارد که جلوی این رفتار ضد مردمی را بگیرد!

نویسنده فیلمنامه های سینمایی «مرد نقره ای» و «یادم تو را فراموش» در خاتمه این گفتگو خاطرنشان کرد: نکته جالب آنجا است که برخی از پلتفرم ها در پاسخ به انتقادات بسیار اعلام کرده اند که برای تولید سریال های فاخر و ارزشمند مبالغ اشتراک خود را افزایش داده اند اما این دروغی بیش نیست چرا که سریال ها پول های شان را از روبیکا و... که اسپانسر این آثار هستند می گیرید. حالا اینکه چرا منت روی سر ما می گذارند خود جای سوأل دارد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.