دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

چهارم اردیبهشت ماه؛

ویژه برنامه «رادیو سلامت» به مناسبت ۸۱ سالگی رادیو

رادیو سلامت

سینماپرس: رادیو سلامت به مناسبت چهارم اردیبهشت ماه سالگرد ۸۱ سالگی رادیو ویژه برنامه ای را تدارک دیده که شامل آیتم های مختلف است.

به گزارش سینماپرس، سارا شریفی تهیه کننده ویژه برنامه سالگرد رادیو گفت: ویژه برنامه ای به مناسبت سالگرد رادیو آماده کرده ایم که چهارم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ از رادیو سلامت پخش می شود. این برنامه شامل آیتم های متعدد است. می توان گفت برنامه‌ای ترکیبی از چند برش تاریخی متاثر از تحولات اجتماعی و تاثیر آن بر رادیو (متناسب با آرشیو در اختیار) است و در طول برنامه بر اساس کنداکتور زمانی به یکی از این مقاطع پرداخته می‌شود. در طول برنامه ۲ راوی حضور دارند و تاریخچه شکل گیری رادیو در قالب روایت بیان می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در قالب بسته‌های صوتی (مینی فیچر، مستند کوتاه، ووکس پاپ) فرازهای مهم و تاریخی رادیو (اولین‌ها در رادیو) به تصویر کشیده می‌شود. در این برنامه سیر رادیو از رسانه یک سویه به رسانه‌ای تعاملی محور اصلی برنامه است.

شریفی یادآور شد: سایر بخش‌های برنامه شامل گفتگو با سه نسل از شنوندگان رادیو، خاطراتی از پشت صحنه‌ برنامه‌های رادیویی و خاطرات شنوندگان است. به فراخور هر بخش مهمانانی از پیشکسوتان رادیو به برنامه دعوت می‌شوند. مخاطبان  هم در برنامه مشارکت دارند و خاطرات شان را از رادیو خواهند گفت.

این تهیه کننده با اشاره به آیتم های برنامه عنوان کرد: آیتم «سه نسل» به جایگاه رادیو و رسانه صدا محور در زندگی سه نسل می پردازد. آیتم «رادیو ترانزیستوری» به خاطراتی از پیشکسوتان رادیو اختصاص دارد. آیتم «یک قاچ رادیو» شامل طنز موقعیت از شنوندگان رادیو در ارتباط با برنامه های کارشناسی است. آیتم «اولین های رادیو» هم به اولین قصه صبح از رادیو، اولین نمایش رادیویی (جانی دالر)، اولین  اعلام و اولین خبر اختصاص دارد. آیتم «شنیدنی ها» با محوریت برنامه های شنیدنی که در خاطره ها باقی است همچون «شب بخیر کوچولو»، «صبح جمعه با شما» و ... اختصاص دارد. آیتم «رادیو و دفاع مقدس» هم به خاطراتی از نقش رادیو در سال های دفاع مقدس می پردازد.

گویندگان برنامه، سیما رستگاران و مسعود خواجه وند هستند و آلبرت کوچویی راوی برنامه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.