یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

راهکار تحقق شعار سال در سینما و تلویزیون/۵

اسلاملو: آنچه امروز به اسم فیلم و سینما وجود دارد شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست/ تمامی بودجه و توان ما باید برای ترویج دین و مهدویت به کار گرفته شود

محمدرضا اسلاملو در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: نکته مهمی که در خصوص این شعار مهم و ارزشمند و کلیدی وجود دارد این است که هرگز نباید به آن به صورت سخت افزاری نگاه شود، نگاه سخت افزاری ظلم به این شعار ناب است به خصوص در عرصه فرهنگ و هنر هرچه مشکل داریم در حوزه نرم افزاری است که این مشکلات باید هرچه زودتر رفع شوند چرا که آنچه امروز به اسم فیلم و سینما وجود دارد شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و بیشتر دشمن شاد کن است!

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حوزه سینما موانع بسیار سخت و جدی در مقابل رسیدن به سینمای انسانی و ناب وجود دارند. موانعی که همه ما با آن به خوبی آشنا هستیم و بخش عمده آن به حضور مدیرانی باز می گردد که کمترین دغدغه و اهتمامی برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر ندارند.

وی ادامه داد: بنده بار دیگر تأکید می کنم که همه می دانند آنچه امروزه به اسم سینما در کشورمان داریم شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. همه چیز در سینمای ما باری به هر جهت پیش می رود و هیچ چیز درست در جای خود قرار ندارد. در واقع آنچه ما به اسم سینما در کشورمان شاهد هستیم سرابی بیش نیست، سرابی که می تواند ریشه های فرهنگ و هنر اسلامی و انسانی را در کشور ما برای همیشه بخشکاند.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه تمامی بودجه و توان ما باید برای ترویج دین و مهدویت به کار گرفته شود اظهار داشت: مهدویت مانیفست آینده بشریت است چرا در سینمای ما جایی ندارد؟ چرا مدیران سینمایی ما که مقلدان خوبی از فیلم های مبتذل و سخیف غربی هستند و حتی در برگزاری جشنواره های سینمایی از روی دست غربی ها تقلید می کنند توجهی به این نکته ندارند که چطور در سینمای غرب به ویژه هالیوود به پدیده منجی دروغین و کاذب به صورت جدی پرداخته می شود؟

اسلاملو در پایان این گفتگو تصریح کرد: تا مدیرانی انقلابی، دغدغه مند، متعهد و باورمند در سینمای کشورمان نداشته باشیم روز به روز اوضاع سینمای مان اسفبارتر از گذشته می شود. ما برای تحقق شعار ارزشمند «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در سینما و تلویزیون نیاز به حضور مدیرانی داریم که پایبند به اهداف و آرمان های والای نظام و انقلاب اسلامی باشند و تمام توش و توان خود را در راستای ترویج دین و انسانیت در سینما به کار بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.