دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

افزایش بی رویه نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها/۲

سیدزاده: افزایش قیمت بلیت سینماها کار بسیار غلطی بود و بی تردید باعث دورتر شدن عامه مردم از سالن ها می شود/انحصار در پلتفرم ها باید شکسته شود

سیدامیر سیدزاده در نشست خبری فیلم سینمایی «تعارض»

سینماپرس: سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما در خصوص افزایش بی رویه نرخ بلیت سینماها و حق اشتراک پلتفرم ها که با انتقادات گسترده ای از سوی مردم و سینماگران روبرو شده گفت: فرهنگ و هنر نباید جزو کالاهای لوکس و لاکچری محسوب شوند تا فقط بخشی از افراد جامعه بتوانند از آن استفاده کنند؛ افزایش قیمت بلیت سینماها کار بسیار غلطی بود و بی تردید باعث دورتر شدن عامه مردم از سالن ها می شود و هرچه زودتر باید قیمت سینماها به حالت قبل و یا حتی پایین تر بازگردد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بزرگراه» و «تعارض» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی فاجعه بار و صد در صدی سینماها شاهد بودیم در برخی روزهایی که سینماها باز بودند هیچ استقبالی از سوی مردم برای حضور در سینماها صورت نگرفت وای به حال آنکه حالا قیمت بلیت را بالاتر هم برده اند به این ترتیب دیگر باید فاتحه سینما را برای همیشه بخوانیم.

این سینماگر با بیان اینکه اگر قبلاً می گفتیم می ترسیم مخاطب به سینما نرفتن عادت کند الآن دیگر با این افزایش بی رویه قیمت بلیت قطعاً مخاطب به سینما نرفتن عادت می کند اظهار داشت: دولت به جای آنکه به سینماگران سوبسید بدهد و تمهیدات مقابله با ویروس کرونا اندیشه کند و نرخ بلیت را برای تشویق عموم برای برای رفتن به سینماها کاهش دهد با این قاعده غلط باعث می شود تا دیگر سینما بدل به یک کالای لوکس شود که تنها اقشار مرفه امکان استفاده از آن را داشته باشند.

سیدزاده در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید نسبت به افزایش نرخ بی رویه حق اشتراک پلتفرم ها و عدم نظارت نهادهای ناظر تصریح کرد: انحصار در پلتفرم ها باید شکسته شود؛ معضل اصلی و اساسی امروز پلتفرم ها این است که انحصاری هستند! ما در کشورمان تنها یکی دو پلتفرم شاخص داریم از سال ها قبل شروع به کار کردند و با توجه به امکانات انحصاری که در اختیارشان بود از دامنه اختیارات و پهنای باند و اینترنت ارزانی که دارند بهره بری خوبی کردند و ثروت شان صدها برابر شد.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: اگر نگوییم درآمد آن ها پول نامشروع بوده قطعاً مورد رضایت مخاطب هم نبوده است! امروزه دیگر مردم عادت کرده اند از خانه های شان آثار روز را تماشا کنند چرا که ویروس کرونا سبک زندگی ها را تغییر داده و مردم برای داشتن امنیت روانی از حضور در سالن های سینما ترس دارند اما این مسأله نباید باعث شود تا از این مسأله سوءاستفاده صورت بگیرد و مردم را از سر ناچاری مبجور به دادن مبالغ هنگفت برای اشتراک کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پاسیو» و «شماره ۱۷ سهیلا» تأکید کرد: این ها مخاطب را تحت فشار گذاشته اند. بزرگترین ایراد ما این است که مخاطب در مقابل این ها خلع سلاح است یا نباید اصلاً از کالای فرهنگی استفاده کند یا باید بهایی بدهد که متعارف نیست! پلتفرم ها با سوءاستفاده شدید از روزهای کرونایی در ۶ ماه اخیر ۲ بار گرانی سرسام آوری کردند و نهادهای نظارتی هم به آن ها تذکری ندادند.

سیدزاده متذکر شد: بی تردید این ره به ترکستان است و عاقبتی ندارد و کار به جایی می رسد که مخاطب قید سرگرمی و تفریح را می زند و به ضروری ترین چیزها اکتفا می کند. مخاطب قطعاً دیگر همه برنامه ها در پلتفرم ها را نمی بیند و این اتفاق باعث شکست اقتصادی پلتفرم ها می شود.

وی در پایان این گفتگو تصریح کرد: تمامی نهادهای مرتبط با پلتفرم ها از وزارت ارتباطات گرفته تا وزارت ارشاد و... همگی باید صدور مجوز تأسیس پلتفرم به کسانی که دوست دارند روی این صنعت سرمایه گذاری کنند را تسهیل کنند تا پلتفرم ها از حالت انحصاری خارج شده و بازار رقابتی برایش ایجاد شود. آن وقت این مردم هستند که می توانند تصمیم بگیرند از کدام پلتفرم استفاده کنند و سراغ کدام پلتفرم که عادلانه نرخش را تعیین کرده بروند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.