شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

ناهید مسلمی:

صداوسیما بخشی از مخاطبان را از دست داده است و باید برای ارتقای کیفی کارهایش دست به سیاستگذاری‌های جدید بزند

ناهید مسلمی

سینماپرس: قدم اول جذب بازیگران پیشکسوت در تلویزیون عمل به تعهدات مالی است و وقتی که پیشکسوتان بی‌عهدی می‌بینند، معلوم است که قید همکاری را می‌زنند.

به گزارش سینماپرس، ناهید مسلمی بازیگر پیشکسوت با بیان این مطلب به «جوان» گفت: من هنوز دستمزد سریال نوروزی «هیئت مدیره» را بعد از سه سال دریافت نکرده‌ام و همچنان بابت این سریال طلبکارم و در این شرایط معلوم است که دلسرد می‌شوم. بازیگر آثاری، چون «ریحانه» و «دختران» ادامه داد: نباید با بدحسابی در پرداخت دستمزد، بازیگران سریال‌های تلویزیونی را دلسرد کرد، چون این بدحسابی‌ها روی کیفیت کارها تأثیرات بدی دارد و باعث جدایی بازیگران مطرح از پروژه‌ها می‌شود، ضمن اینکه وقتی شما در طول کار مدام فکر کنید که آیا به موقع پولتان را می‌دهند یا نه خودش روی روحیه و تمرکز بازیگر تأثیرگذار است و عملاً روی اثر هم نمی‌تواند بی‌تأثیر باشد. مسلمی افزود: خودم به خاطر بدحسابی قبلی، بازی در دو سریال را که برای ایام عید ساخته می‌شد، نپذیرفتم، چون فکر کردم ممکن است مجدداً در دست‌انداز بیفتم.

بازیگر «چک برگشتی» و «زوج یا فرد» درباره کیفیت محصولات تلویزیون در ماه‌های اخیر گفت: تلویزیون باید سطح سریال‌هایش را ارتقا دهد، اما من تعجب می‌کنم که در شکل داستان‌گویی و فضاسازی کارها سالیان درازی است که شاهد هیچ‌گونه تحولی نیستیم. این در حالی است که سریال‌های خارجی روز به روز سطح کیفی آثار خود را بالا می‌برند و در جذب مخاطب مرزها را درمی‌نوردند. بدیهی است که ساختار سریال‌سازی اگر خود را به‌روز نکند و به فکر راه‌ها و شیوه‌های تازه‌تر نباشد، از مخاطب جا می‌ماند چراکه این عرصه دیگر عرصه رقابت با بازارهای جهانی است. به نظرم صداوسیما بخشی از مخاطبان را از دست داده است و باید برای ارتقای کیفی کارهایش دست به سیاستگذاری‌های جدید بزند.

این بازیگر باسابقه عنوان کرد: اینکه برخی بازیگران ترجیح می‌دهند در شبکه خانگی کار کنند یک دلیلش بدحسابی تهیه‌کنندگان تلویزیون است. وقتی بازیگر می‌بیند برای دریافت حق و حقوقش از سریالی تلویزیونی باید مرتب بدود و به جایی نرسد، طبیعتاً به سمت رسانه‌ای می‌رود که حقوقش را به‌موقع پرداخت کند.

ناهید مسلمی درباره پیشنهاداتش برای برنامه‌های نوروزی تلویزیون گفت: برای ایام نوروز بهترین برنامه‌ها، آثاری هستند که مضمونی شاد و کمدی دارند و خود من الان در رادیو مشغول ضبط چند تئاتر و سریال طنز و کمدی برای ایام عید هستم که مسئولان رادیو بر تولید آن تأکید داشتند. بازیگر فیلم «یه حبه قند» اضافه کرد: رادیو هم به اندازه تلویزیون به محصولات نوروزی شاد و مفرح نیاز دارد و خوشبختانه کم نیستند مخاطبانی که همچنان با رادیو مأنوسند و دلشان می‌خواهد بیشتر بشنوند تا ببینند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.