شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

ابراهیم اصغری:

برکت کرونا برای مسئولان این بود که سایه‌ای روی همه مشکلات انداخته شد و کم کاری آنها به چشم هیچ کس نیامد

ابراهیم اصغری در مراسم تشییع پیکر مرحوم «محمد پورستار»

سینماپرس: ابراهیم اصغری به تحلیل و بررسی وضعیت بحرانی اکران در سینما و دلایل آن پرداخت.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، با تحلیل و بررسی بحرانی که سینمای امروز بیش از هر زمان دیگری با آن روبرو است، گفت: بحران کرونا و شرایطی که برای کشور به وجود آورده، عادی نیست و واقعاً نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد؛ طبیعتاً سینما هم درگیر این موضوع شده است.

وی افزود: البته سینما در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نشان داد، می‌تواند کم خطرترین تجمعات را داشته باشد. پس می‌توان اکران فیلم ها را ادامه داد. امیدوارم شرایطی پیش نیاید که برکت جشنواره و استقبالی که از آن صورت گرفت، از بین برود.

این تهیه کننده بیان کرد: برای همه مسائل کشور و از جمله سینما طی این چند سال (بخصوص شش، هفت سال اخیر) مشکلات و رهاشدگی به وجود آمد که به علت سوء مدیریت است. برکت کرونا برای مسئولان این بود که سایه‌ای روی همه مشکلات انداخته شد و کم کاری آنها به چشم هیچ کس نیامد. البته با رفتن کرونا همه جوانب این مشکلات خودشان را بیش از پیش نشان می‌دهند که باید برای رفع آن‌ها تلاش مضاعف کرد. رفع معضلات سینما، اکران و ... هم جزئی از آن خواهد بود.

وی درباره بحران اکران تصریح کرد: سالهاست با یک نابرابری در اکران روبرو هستیم و کسانی که منافع مادی فیلم برای آن‌ها مهم است، توانستند سالن‌های زیادی را مال خود کنند. متأسفانه مسئولان مربوط هم هیچگونه برنامه ریزی خاصی برای بهتر شدن شرایط نداشتند.

این تهیه کننده اضافه کرد: اگر یک دستگاه نظارتی از سوی وزارت ارشاد یا شورای صنفی وجود داشت، باعث می‌شد سینما در چنین شرایطی بدون فیلم نماند. این هم حاصل رها کردن سینما طی چند سال گذشته تا به امروز و صرفاً درآمدزایی بوده است؛ یعنی هر فیلمی که فروش بالایی داشت هفته‌ها نمایش داده می‌شد، اما فیلم‌های ضعیف (و حتی ارزشمند) در جدول اکران قرار نمی‌گرفت یا به صورت محدود بر پرده سینما می‌ماند.

اصغری در پایان عنوان کرد: با سینما نباید صرفاً به عنوان پدیده اقتصادی برخورد کرد که متاسفانه طی این شش، هفت سال چنین اتفاقی رخ داد و الان نتیجه‌های منفی آن را بیش از هرزمان دیگر می‌بینیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.