چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

کاوه سجادی حسینی:

فیلم‌سازانی که در حال حاضر فیلم کوتاه می‌سازند دغدغه این سینما را دارند و کاملاً مستقل هستند!

کاوه سجادی حسینی در نشست رسانه‌ای هفتمین جشنواره فیلم مستقل «خورشید»

کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما و از مشاوران انتخاب چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی بیان کرد که سینما در زمان جنگ هم تعطیل نشد.

به گزارش سینماپرس، کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما و از مشاوران انتخاب چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی درباره آثار راه یافته به این جشنواره در بخش فیلم‌های داستانی و همچنین شرایط سینمای کوتاه در سال‌های اخیر به مهر گفت: در انتخاب آثار تلاش کردم گستره بیشتری داشته باشم و فیلم‌هایی با فضاهای مختلف و متناسب با جشنواره را معرفی کنم. به شخصه معتقدم فیلم‌هایی که توسط بچه‌های شهرستان با فضای روستایی خیلی حرفه‌ای و مبتکرانه ساخته شده‌اند از جذابیت بیشتری برخوردار بودند.

وی ادامه داد: قبل‌ترها ما با کیفیت ساخت فیلم‌ها دچار چالش بودیم اما فیلم‌هایی که من دیدم خوشبختانه در مسائل فنی استاندارد شده، به نظرم بازی بازیگرها هم با اهمیت‌تر شده، این خوشحال کننده است که بازی‌ها اغراق شده و بزرگنمایی شده نیستند و اهمیت این بخش در فیلم کوتاه درک شده است.

این کارگردان سینما تصریح کرد: فضای تلخ و سیاهی که وجود داشت از بین رفته و فیلم‌های دغدغه مند بیشتر شده‌اند. فیلم‌های روزی که شاید بازتابی از اتفاقات نامطلوب شرایط روز باشند اما واقع‌گرایانه به موضوع می‌پردازند. اساساً سینما و هنر مسائل را بزرگ می‌کنند تا دیده و در صورت لزوم ترمیم و درمان شوند. در همین جشنواره فیلم کوتاه رضوی فیلم‌سازها دست روی موضوعاتی گذاشته بودند که می‌شود مسئولان را متوجهش کرد و از همین طریق به سمت آسیب شناسی و حتی پیشگیری حرکت کرد.

وی با اشاره به تفاوت فیلمسازان حال حاضر در سینمای کوتاه عنوان کرد: من احساس می‌کنم فیلم‌سازانی که در حال حاضر فیلم کوتاه می‌سازند دغدغه این سینما را دارند و کاملاً مستقل هستند. این بچه‌ها سینمای کوتاه را یک تریبون مستقل می‌دانند و آن را پله‌ای برای رسیدن به جایی نمی‌کنند. ای‌کاش در سانسور و این دست موارد حاشیه‌ای خیلی به آنها سخت گرفته نشود تا فیلم‌ها دیده شوند.

سجادی حسینی همچنین درباره خطر ساخت و تولید فیلم در شرایط فعلی کرونا اظهار کرد: در همین شرایط شبه جنگی فیلمسازان شجاعت کردند، خطر را به جان خریدند و فیلم ساختند. حتی ما در سال‌های جنگ هم سینما را تعطیل نکردیم. همین تولیدات هستند که باعث می‌شوند جشنواره‌ها تعطیل نشوند و چراغ کم سوی این روزهای سینما روشن باقی بماند.

وی در پایان بیان کرد: خیلی از استعدادهای فیلمسازی در شهرستان‌ها به دلیل دور بودن از امکانات بعد تلاش‌های بسیار سرخورده می‌شوند و مجبور به ترک سینما و تغییر شغل می‌شوند. این دست از جشنواره‌ها باعث می‌شود تا هم انگیزه در بین این بچه‌ها از بین نرود و هم اینکه عده‌ای با قرار گرفتن در اتمسفر جشنواره به این حوزه علاقه مند شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.