شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

حاشیه نگاری از ششمین روز فجر سی و نهم؛

از حضور کوتاه رئیس سازمان سینمایی در سینمای رسانه ها و انتقاد نسبت به عدم حضور وزیر ارشاد و سایر مدیران سینمایی تا بحث در خصوص صحت در آرای مردمی!

بازید حسین انتظامی از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: ششمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه های بسیاری همراه بود؛ حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی پس از گذشت ۶ روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر بالاخره در برج میلاد حضور پیدا کرد اما بسیاری از اهالی رسانه و منتقدان همچنان منتظر حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدیران تابعه سازمان سینمایی در برج میلاد هستند و برخی از آن ها تأکید می کنند احتمالا امکان ابتلای بالا به ویروس کرونا در برج میلاد یکی از دلایل عدم حضور پررنگ مدیران سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مکان است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس یکی از نقدهای بزرگی که به این دوره جشنواره زیاد شنیده می شد میزان کم استقبال مردم برای شرکت در آرای مردمی بود اما به یک باره شب گذشته میزان استقبال مردم افزایش پیدا کرد و این مسأله با واکنش جدی اهالی رسانه روبرو شد و برخی افراد آرای مردمی این دوره از جشنواره را بسیار پرشائبه برشمردند.

هادی فیروزمندی یکی از فعالان رسانه با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت: «چطور ممکن هست در فاصله ۶ ساعت پایانی شب گذشته پس از انتقادها به اقبال کم مردمی از شرکت در آرای مردمی جشنواره فجر، به یکباره تعداد مشارکت کنندگان مردمی تقریبا دو برابر شود!؟ به طور مثال فیلم «شیشلیک» در ازای افزایش حدود ۳۰۰ بلیت فروخته شده اش بیش از ۴۰۰ رأی جدید ثبت می کند! ‌ در ۴۴ هزار بیننده فقط ۴ هزار نفر مشارکت داشتیم در ۳ هزار بیننده دیشب ۳ هزار مشارکت کننده!»

اما در ششمین روز برگزاری جشنواره میزان انتقادها نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جشنواره و به خصوص حضور بدون ماسک بهروز افخمی در سینمای رسانه ها و عدم برخورد قاطع دست اندرکاران جشنواره با وی شدت بیشتری گرفت. بسیاری از سینماگران، اهالی رسانه و منتقدان با «تونل وحشت» و «تونل مرگ» خطاب کردن سینمای اصحاب رسانه خطر ابتلای حاضران در این مکان به ویروس منحوس کرونا را بسیار بالا برشمردند.

فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از هنرمندان درگذشته بر اثر ویروس کرونا نوشت: «این همه عزیز واقعا عزیز دل را بر اثر کرونا از دست دادیم آن وقت آقای افخمی...»

دکتر مصطفی جلالی فخر منتقد سینما نیز با انتقاد شدید از رفتار ضد فرهنگی این کارگردان سینما نوشت: «یک پیشنهاد برای جناب افخمی، یک روز کامل را در بیمارستان مسیح دانشوری بدون ماسک خدمت رسانی کنید... استفاده از خانواده برای خدمات بیشتر شما قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت، اجرتان با پروردگار!»

مژده لواسانی نیز با انتشار تصویری از این کارگردان نوشت: «آفرین آقای افخمی، آفرین! ‌ از نماینده شلوار لی پوش دور ششم مجلس که به همه چیز شبیه بود به جز نماینده مجلس، تا تریبون هفت، هیچ وقت برای من قابل درک نبودید اما حالا دیگر به چیز غریبی تبدیل شدید! ‌ نمی دانم فیلمسازی شما را به این روز انداخته یا ورود به اظهارنظرهای فراوان و حمایت های بیش از اندازه از شما ولی هرچه که هست برای منی که شما را پیش از این با «عروس»، «شوکران» و «گاو خونی» می شناسم شمایل این بهروز افخمی جدید بسیار آزاردهنده است.

علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت نیز در این باره نوشت: «یک میلیون نفر در دنیا بر اثر کرونا فوت کردند، اما این آدم بعد از یک سال میگه این توطئه بوده. هم ماسک زدن اشتباه هست و هم بستن مدارس و البته مشکل ایشان جای دیگری است. افخمی ناراحت تعطیل شدن کاسبی خودش است نه جان مردم. الان هم مجدد می‌گوید مدارس و دانشگاه‌ها را بازکنید! نه اینکه دغدغه علم و دانش داشته باشد... قبلا هم نامه‌ای بلند به وزیر بهداشت نوشته بودند که چرا شلوغ میکنید!، مدافعان سلامت را بزرگ نکنید! مگر چند نفر از کادر درمان بر اثر کرونا فوت کرده‌اند که این همه سر و صدا میکنند! آقای افخمی، مرد باش یک روز یک شیفت بیا بیمارستان کنار همین پزشکان و پرستاران کرونایی کنار بیماران باش. بیا یک روز به هموطنانت خدمت کن. مگر نمیگویی کرونا دروغ است؟ این گوی این میدان...»

در نهایت اینکه برخی اصحاب رسانه در این روز طی صحبت های درگوشی شایعه پخش برخی فیلم های پشت در مانده فجر سی و نهم در ۲ روز منتهی به اختتامیه جشنواره را دور از ذهن نداستند و حتی شنیده شد که امکان نمایش فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله نیز در این روزها برای اهالی رسانه وجود دارد! اهالی رسانه این اتفاق را امری نیک قلمداد کرده و خواهان نمایش فیلم هایی به غیر از فیلم های به نمایش درآمده در ۲ روز پایانی این رویداد هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.