سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

سید ابراهیم عامریان:

نمی‌توانیم همه مشکلات سینما را گردن نمایش خانگی بیندازیم/نمایش خانگی در دستمزد بازیگران موثر است

ابراهیم عامریان

سینماپرس: تهیه‌کننده سینما، از پررنگ‌تر شدن تولیدات شبکه نمایش خانگی و تبعات مثبت و منفی آن گفت.

به گزارش سینماپرس، سید ابراهیم عامریان تهیه کننده سینما  در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره تبعات مثبت و منفی پررنگ‌تر شدن تولیدات سریال‌های نمایش خانگی و تاثیر این موضوع در دراز مدت روی سینما گفت: ما دو دسته مخاطب در سینما داریم؛ عده‌ای سینما دوست هستند، فیلم‌ها را فقط در سالن می‌بینند و مفهوم واقعی آن را می‌فهمند، اما برای دسته بعدی فرق نمی‌کند فیلم را در سینما یا در صفحه تلویزیون و خانه ببیند.

تهیه کننده «تگزاس» افزود: برای دفع مخاطبانِ دسته اول، احساس خطری وجود ندارد؛ چون اولویت اول و آخرشان سالن سینما است و هیچ وقت با دیدن یک اثر در خانه و روی صفحه تلویزیون راضی نخواهند بود. اما برای دسته دوم باید احساس خطر کرد؛ چراکه اگر کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی بالا باشد، به طور قطع دیگر آن‌ها به سینما نمی‌روند. چنین افرادی به دلیل اینکه سینما رفتن در اولویتشان نیست، عادت می‌کنند که در خانه فیلم ببینند.

تهیه کننده «دینامیت» ادامه داد: اگر فرض کنیم این دو دسته هرکدام پنجاه درصد از مخاطبان سینما باشند، حداقل بیش از نصف دسته دوم را از دست خواهیم داد. این کاهش مخاطب روز به روز هم بیشتر می‌شود. این روزها مخاطبان پلتفرم‌ها به شدت افزایش یافته است. این موضوع نیز به خطر از دست دادن بیشتر مخاطبان سینما در آینده می‌افزاید.

وی درباره تاثیر بر بالا رفتن دستمزد بازیگران اظهار کرد: همان موقع هم که سینما و شبکه نمایش خانگی فعال بودند، رشد دستمزد بازیگران وجود داشت. بنابراین نمی‌توانیم همه مشکلات سینما را گردن نمایش خانگی بیندازیم، اما واقعیت این است که نمایش خانگی در دستمزد بازیگران موثر است. یک سری بازیگر وقتی سریال کار می‌کنند در ذهنشان این را حلاجی می‌کنند که در یک سریال فلان دستمزد را می‌گیریم، اما در یک فیلم سینمایی کمتر خواهیم گرفت؛ بنابراین سریال کار می‌کنیم. این بازیگران به زمانی که تولید یک سریال از آن‌ها می‌گیرد، فکر نمی‌کنند.

عامریان در پایان عنوان کرد: اتفاق بدی که افتاده است، مربوط به توقع بازیگران از دستمزد ثابت است. برخی از هنرپیشگان توقع دارند، برای هر فیلمی که بازی می‌کنند، دستمزد مشخصی دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.