چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

انفعال مدیران فرهنگی و فقدان تولید اثر برای قهرمانان ملی/۴

سلطانی: تولید فیلم در خصوص سردار دل ها تودهانی محکمی به استکبار جهانی خواهد زد/ مدیران سینمایی پرداختن به موضوعات استراتژیک را در اولویت کارشان قرار دهند

جهانبخش سلطانی

سینماپرس: جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: شهید سلیمانی فقط به متعلق به ایران اسلامی نبود؛ این شهید بزرگوار و این پهلوان رشید طرفدارانی جهانی دارد، این شهید کسی بود که لرزه بر پیکره استکبار جهانی و آمریکایی های ملعون انداخته بود و بی شک تولید فیلم در خصوص سردار دل ها تودهانی محکمی به استکبار جهانی خواهد زد و اهمال کاری مدیران فرهنگی در این خصوص به هیچ عنوان قابل اغماض نیست!

بازیگر فیلم های سینمایی «بچه های طلاق» و «حماسه مجنون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پرداختن به زندگی، آرمان و اندیشه های شخصیت های بزرگ و قهرمانان ملی نظیر سردار سلیمانی بسیار مهم است چرا که این ها هویت و شناسنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و باید مدیران فرهنگی و هنری تمام توان و بودجه خود را به کار بگیرند تا آثار درخشانی در رابطه با زندگی این شهدای والامقام ساخته شود.

وی با بیان اینکه باید دید پس از تولید این قبیل پروژه ها چه کسانی ناراحت و چه کسانی شادمان می شوند ادامه داد: بی شک تولید این قبیل پروژه ها می تواند دل تمامی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را خون کند و طرفداران نظام و انقلاب را شادمان می سازد پس مسئولان فرهنگی نباید بیش از این تعلل به خرج بدهند و اگر دل در گرو نظام و ولایت دارند باید هرچه سریع تر موجبات تولید آثار ارزشمندی در خصوص زندگی سردار سلیمانی را فراهم آورند.

این سینماگر در همین راستا یادآور شد: مدیران سینمایی پرداختن به موضوعات استراتژیک و ملی را در اولویت کارهای شان قرار دهند؛ ما در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا اواخر دهه ۶۰ شاهد تولید آثار خوبی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس بودیم و مردم هم استقبال شایان توجهی از این آثار داشتند و وقتی فیلمی با این مضامین در سینماها اکران می شد بلیتش نایاب می شد و بعضاً در بازار سیاه به فروش می رسید.

سلطانی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل این اتفاق آن بود که فیلم های سینمایی در آن دوران با دغدغه تولید می شدند. مدت ها تحقیق و پژوهش برای نگارش فیلمنامه آن ها صورت می گرفت و مدیران سینمایی هم با تمام قوا از ساخته شدن این فیلم ها حمایت می کردند اما امروزه ما شاهد آن هستیم که فیلم های نازل و سخیف و بی ارزش و بی هویت برای مدیران سینمایی بسیار مهمتر از آثار دفاع مقدس، مقاومت اسلامی و... شده اند و به همین علت است که برخی فیلم ها با شوخی های رکیک جنسی در قالب آثار کمدی و... سینماها را به تسخیر خود درآورده اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی مدیران سینمایی به غلط ابراز می کنند که دیگر مردم از فیلم های دفاع مقدس و... استقبال به عمل نمی آورند. خوب اگر اینطور باشد شما باید چاره ای بیندیشید! این شما هستید که باید با ایجاد سیاست های تشویقی فیلمسازان را ترغیب به تولید آثار فاخر و ارزشمند در این زمینه کنید. این شما هستید که باید فیلمسازان را وادار کنید تا با انجام تحقیق و پژوهش های کافی با بروز کردن برخی مفاهیم دست به تولید فیلم هایی با دیدگاه زیبایی شناسانه بزنند. شما هستید که نباید سینمای استراتژیک را سرسری بگیرد؛ همانطور که شهدا و رزمندگان جبهه های دفاع مقدس و مقاومت با عشق و خالصانه برای پاسداری از ایران اسلامی گام برداشتند شما هم باید در جبهه فرهنگی خالصانه و عاشقانه و خردمندانه گام بردارید و دست به تولید فیلم های ارزشمند ضد استکبار بزنید.

بازیگر فیلم های سینمایی «مهریه بی بی» و «سفرنامه شیراز» در خاتمه اظهاراتش خطاب به مدیران سینمایی تأکید کرد: شما باید بدانید این فیلم ها استکبار جهانی را ناراحت می کند و به آن ها می فهماند ما همچنان هستیم و حضور موثر و ثمربخش و جانانه ای داریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.