سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

مسعود مددی:

می‌شود از امکانات پلتفرم‌های موجود برای ترویج فیلم کوتاه و دیده شدن بیشتر این فیلم‌ها در سطح جامعه استفاده کرد

مسعود مددی

سینماپرس: عضو هیات انتخاب داستانی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معتقد است که این روزهای کرونایی می تواند فرصت مناسبی برای ارتقای آموزشی و دانش سینمایی فیلمسازان باشد.

به گزارش سینماپرس، مسعود مددی نویسنده، کارگردان سینما و عضو هیات انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران و تهدیدها و فرصت‌های کرونا برای سینمای ایران گفت: امسال برخی از فیلم‌های رسیده به جشنواره پیش از محدودیت‌های شرایط کرونا ساخته شدند، البته بی‌شک فیلمسازانی هم بوده‌اند که از ساخت فیلم‌شان منصرف شدند و آن را به تعویق انداختند و یا با شرایط موجود کار کردند و آن را به جشنواره رساندند. در کل تعداد فیلم‌های امسال مثل سال‌های قبل زیاد بود. به نظرم اگر اوضاع همه‌گیری و سختی شرایط به همین منوال پیش برود، آمار سال آینده تحلیل دقیق‌تری از تاثیر کرونا بر میزان تولیدات نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: هیچ چیز مهمتر از سلامتی و حفظ آرامش نیست. باید باهوش باشیم و از محدودیت موجود به شکل موثر و کارآمدی بهره ببریم. می‌شود از امکانات پلتفرم‌های موجود برای ترویج فیلم کوتاه و دیده شدن بیشتر این فیلم‌ها در سطح جامعه استفاده کرد. به نظر من در این شرایط این موضوع بسیار تاثیرگذارتر از اصرار بر تولید خواهد بود و نتیجه مناسب‌تری نیز به دنبال دارد. با توجه به امکانات و ابزارهای اینترنتی، آموزش‌های مجازی در قالب‌های مختلف برنامه‌ریزی شوند تا از انتقال دانش به علاقه‌مندان سینما بیشترین تاثیر را در سال‌های آتی بر سینما ایجاد کنیم.

این کارگردان سینما با اشاره به شرایط نسبتا خوب فیلم کوتاه در این سال‌ها افزود: اساسا فیلم کوتاه در سینما مقوله  مهم و تامل برانگیزی است و در این سال‌ها در کشور ما نیز به جریان بسیار پویایی تبدیل شده است. به نظرم بخشی از این پویایی، تاثیر آموزش، حمایت مالی سینمای جوان از تولیدات از طریق شوراهای پیچینگ و همچنین جشنواره‌ها خصوصا جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده است. البته که در این میان جوانان زیادی هم بصورت شخصی با بضاعت کم و سختی زیاد بودجه یک فیلم کوتاه را تامین و آن را می سازند.

مددی با بیان اینکه فیلمسازان علی الخصوص در حوزه فیلم کوتاه در حد توان خودشان را با این شرایط منطبق کرده‌اند، عنوان کرد: کم شدن تولیدات به خاطر شرایط خاص امروزی، اصلا نگران‌کننده نیست. در سینمای کوتاه طیف‌های مختلف در سطوح کیفی متفاوتی فیلم می‌سازند. فیلمسازها راه خودشان را بالاخره پیدا می کنند و مطمئنا طیف دانش‌آموخته‌تر و باتجربه‌تر کیفیت نسبی را از دست نمی‌دهد. امسال می تواند فرصت مناسبی برای دانش افزایی فیلمسازان باشد.

وی در پایان تاکید کرد: روند آموزش خصوصا تلاش بی دریغ دوستانم در سینمای جوانان ایران بی‌تردید تاثیر قابل توجهی بر استعدادیابی و انتقال دانش سینمایی بر نسل جدید فیلمسازان خواهد گذاشت. این روند آهسته آهسته توانسته در کنار فیلمسازی داستانی، جریان فیلمسازی اکسپریمنتال یا تجربه‌گرا را که نقش جدی در خلاقیت فیلمسازان جوان بازی میکند را نیز فعال کند. این اتفاق فوق‌العاده‌ای است که نتیجه آن بعدها مشخص می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.